کد خبر : 122600
تاریخ انتشار : شنبه 19 نوامبر 2016 - 13:29

اجتماع بزرگ بسیجیان آذربایجان شرقی ۵ آذرماه در شهرهای استان برگزار می‌شود

اجتماع بزرگ بسیجیان آذربایجان شرقی ۵ آذرماه در شهرهای استان برگزار می‌شود

رئیس ستاد هفته بسیج آذربایجان شرقی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی، اجتماع بزرگ بسیجیان در ۵ آذر، حضور در نماز جمعه و دیدار برگزیدگان بسیجی استان با رهبر فرزانه انقلاب را از مهم ترین برنامه‌های هفته بسیج در آذربایجان شرقی عنوان کرد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، سرهنگ الیاس گل‌محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، از اعزام ۳۴ گروه جهادی برای واکسیناسیون طیور و و کمک به عرصه‌های اقتصادمقاومتی را از عملکرد بسیج اذربایجان شرقی در سال گذشته بیان کرد و اظهارداشت: در این طرح‌ها یک هزار و ۹۰۰ دانشجو و یک هزار و ۷۰۰ بسیجی از محلات و اقشار فعالیت کردند.

رئیس ستاد هفته بسیج آذربایجان شرقی به اشاره به الگوبرداری کشورهای اسلامی از تشکل بسیج، افزود: شاکله اصلی بسیج از قرآن بوده و امام راحل با تدبیر خود در شکل گیری بسیج در واقع بهترین مدل را برای دفاع از نظام و انقلاب و نجات مستضعفان از یوغ استکبار ارائه داد.

رئیس ستاد هفته بسیج آذربایجان شرقی اعزام پنج هزار دانشجو به مناطق جنوب و ۲۰ هزار نفر از اقشار مختلف به شمالغرب و جنوب را از دیگر اعزام‌های راهیان نور در استان اعلام کرد.

گلمحمدزاده اعزام ۳۸ هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب را از دیگر فعالیت‌های بسیج استان عنوان و اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ هزار دانش آموز سال گذشته و ۲۸ هزار دانش آموز امسال با همکاری آموزش و پرورش از مناطق عملیاتی بازدید کردند که در مجموع حدود ۶۳ هزار نفر از این مناطق بازدید می‌کنند.

وی بهره برداری از یکصد و ۹۸ طرح عمرانی بسیج را از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: این طرح‌های عمرانی در قالب طرح‌های محرومیت زدایی همچون خانه عالم، خانه محروم، خانه بهداشت، راه سازی روستایی، ابرسانی به روستاها و … به ارزش ۳۵ میلیارد ریال است.

معاون اجرایی فرمانده سپاه عاشورا افتتاح ۸ سالن ورزشی ۹ دی و صالحین با زیربنای ۹ هزار مترمربع به ارزش ۶۰ میلیارد ریال، افتتاح ۱۲۰ پایگاه با زیربنای ۸ هزارو ۵۰ مترمربع به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و افتتاح پنج پایگاه تجمیعی با زیربنای سه هزار مترمربع به ارزش ۳ میلیارد ریال را از دیگر برنامه‌های بسیج در سطح استان برشمرد.

وی همچنین به برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه مرزی خداآفرین اشاره و اظهار کرد: در این بیمارستان به مدت یک هفته خدمات درمانی (تخصصی، فوق تخصصی) به صورت رایگان به مردم محروم با همکاری جامعه بسیج پزشکی و نهادهای مختلف بهداشت و درمان همچون دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر استان ارائه شد.

معاون سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اعلام اینکه برنامه‌های هفته بسیج همزمان با آغاز این هفته از یکشنبه کلید می‌خورد و تا شنبه (ششم آذر) ادامه دارد، افزود: ۹۵۰ عنوان برنامه در اقشار، پایگاه‌ها و نواحی استان در طول هفته بسیج برنامه ریزی شده که با آغاز هفته بسیج اجرایی می‌شود.

گل‌محمدزاده با تاکید به اینکه نخستین برنامه این ستاد برای هفته بسیج راهپیمایی و عزاداری در اربعین حسینی خواهد بود، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، برگزاری جشنواره‌های علمی، همایش شکوه هجرت، طلایه داران اقتصاد مقاومتی، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی، آبروی محله، عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدا، دیدار از خانواده شهدا، برگزاری نشست‌های روشنگری، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم را از جمله اهم برنامه‌های هفته بسیج برشمرد.

وی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی، اجتماع بزرگ بسیجیان در ۵ آذر، حضور در نماز جمعه و دیدار برگزیدگان بسیجی استان با رهبر فرزانه انقلاب را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در آذربایجان شرقی عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.