کد خبر : 122534
تاریخ انتشار : جمعه 18 نوامبر 2016 - 13:47

بالاخره “کیف اتمی” آمریکا به ترامپ رسید

بالاخره “کیف اتمی” آمریکا به ترامپ رسید

در مراسم تحلیف دونالد ترامپ، کیف اتمی آمریکا با تمامی محتویاتش در اختیار او قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌ان‌ان، از ۲۰ ژانویه (یک بهمن ۱۳۹۵) «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور منتخب آمریکا، نیز مانند روسای جمهور قبلی این کشور  در هر لحظه و هر کجا دستیار نظامی خود که کیف اتمی آمریکا را در دست دارد، همراه خود خواهد داشت تا در صورت نیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتواند دستور حمله اتمی را صادر کند.

به نوشته سی‌ان‌ان، ترامپ در کاخ سفید، در حین مسافرت با اتومبیل، در هنگام پرواز با هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری یا در سفرهای خارجی کمتر از یک متر با دستیار نظامی خود و کیف اتمی‌اش فاصله خواهد داشت.
«پیت متزگر» که کیف اتمی آمریکا را برای دونالد ریگان رئیس جمهور اسبق این کشور حمل می‌کرد، معتقد است رئیس جمهور باید این امکان را داشته باشد تا نهایتاً ۱۵ دقیقه پس از دریافت هشدار، درباره صدور فرمان حمله اتمی تصمیم‌گیری کند.
در روز تحلیف، دستیار نظامی همراه با کیف اتمی موردنظر به همراه «باراک اوباما»، رئیس جمهور کنونی آمریکا، در این مراسم حضور خواهد داشت و پس از آن ترامپ را تا پایان دوران ریاست جمهوری‌اش همراهی خواهد کرد.
بر خلاف تصور عمومی، کیف اتمی حاوی یک دکمه برای انجام حمله اتمی نیست بلکه حاوی اسناد و رمزهای فوق‌سری جهت صدور فرمان حمله هسته‌ای است. این کیف در جریان بحران موشکی کوبا در دهه ۱۹۶۰ میلادی، بخاطر نگرانی «جان اف کندی»، رئیس جمهور وقت آمریکا، طراحی شد تا در درجه اول، رئیس جمهور بدون فوت وقت بتواند فرمان حمله یا دفاع با تسلیحات هسته‌ای را صادر کند و در درجه دوم، فرماندهان ارشد ارتش به خودی خود نتوانند عامل جنگ هسته‌ای شوند. در آمریکا، این کیف با عنوان «توپ فوتبال هسته‌ای» یا «کیف مدرسه اضطراری رئیس جمهور» نیز شناخته می‌شود.
اوباما در طول رقابتهای انتخاباتی بارها درباره دسترسی ترامپ به کد تسلیحات هسته‌ای به رای‌دهندگان آمریکایی هشدار داده بود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.