کد خبر : 122187
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 نوامبر 2016 - 9:49

ترامپ: با پول جنگ در خاورمیانه می‌توانستیم دو بار آمریکا را بازسازی کنیم

ترامپ: با پول جنگ در خاورمیانه می‌توانستیم دو بار آمریکا را بازسازی کنیم

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در مصاحبه‌ای از به راه انداختن جنگ ۱۵ ساله آمریکا در خاورمیانه انتقاد کرد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون سی بی اس که نخستین مصاحبه تلویزیونی او پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بود در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دولتمردان آمریکا گفت: سیاستمداران ما برای مدتی طولانی، مردم را مایوس کرده اند. آنها، مردم را در زمینه اشتغال مایوس کرده اند. آنها حتی در حوزه جنگ نیز مردم را مایوس کرده اند. ما از پانزده سال پیش در این جنگ (در منطقه خاورمیانه) درگیر هستیم. ما شش تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرده ایم.  ما با این پول می توانستیم کشورمان را دو مرتبه از نو بازسازی کنیم. به وضع جاده ها، پل‌ها، تونل‌ها و فرودگاه‌هایمان نگاه کنید که شبیه مکان‌های ازرده خارج است. این وضع (نتیجه انتخابات) رد وضعیتی است که در طول مدتی طولانی پیش آمده است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد او در دوران ریاست جمهوری اش همانند پیروزی اش مردم را متعجب خواهد کرد گفت: من عملکردی بسیار خوب خواهم داشت البته بسته به اینکه چه شرایطی پیش بیاید. در برخی مواقع باید شدیدتر برخورد کرد. وقتی به دنیا نگاه می کنم می بینم که چگونه کشورهای مختلف از وضع ما بهره برداری می کنند. با افتخار می گویم که اولویت اول من آمریکا خواهد بود. عملکرد من به این صورت نخواهد بود که همانند گذشته باشد یعنی وضعی که براساس آن، ما این کشور را از دست می دادیم. ما در حال باخت بودیم. ما کشور را از دست داده ایم. علت پیروزی من در انتخابات نیز همین مسئله بود. من براحتی توانستم در انتخابات پیروز شوم. ما به پیروزی بسیار بزرگی دست یافتیم.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا از لفاظی های دوران رقابتهای انتخاباتی اش در زمان حضور در کاخ سفید استفاده خواهد کرد گفت.. گاهی لازم است از لفاظی های خاصی استفاده شود تا مردم انگیزه پیدا کنند. من نمی خواهم فقط یک شخصیت کوچک خوب باشم که لحن ثابتی داشته باشد. البته در بسیاری از موارد من همینطور خواهم بود. بی تردید من می توانم اینطور باشم. این کار آسان است. رفتار اینگونه، آسان تر است. باید صادقانه بگویم که اینگونه بودن، آسانتر است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.