کد خبر : 122178
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 نوامبر 2016 - 9:39

کابینه رژیم صهیونیستی قانون منع پخش اذان از مساجد قدس را تصویب کرد

کابینه رژیم صهیونیستی قانون منع پخش اذان از مساجد قدس را تصویب کرد

کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دو قانون نژاد پرستانه را به تصویب رساند. یکی از این قانون‌ها مربوط به جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس و دیگری مربوط به مصادره اراضی فلسطینیان در کرانه باختری می‌باشد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانونی که توسط موتی یوگیو عضو حزب راست‌گرای خانه یهودی و شماری دیگر از نمایندگان راست‌گرا ارائه شده بود، موافقت کرد و قرار است این قانون به منظور تصویب نهایی به کنست ارائه شود.

به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اجازه پخش اذان از مساجد قدس را نخواهد داد به ادعای اینکه صدای اذان موجب آزار و اذیت شهرک نشینان صهیونیست می‌شود. همچنین به موجب قانون مذکور، پلیس رژیم صهیونیستی می‌تواند موذنین را بازخواست کرده و مورد تحقیق و بازجویی قرار دهد و حتی احکام و جریمه های مالی را نیز بر آن ها اعمال کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه با پیش‌نویس این قانون نژاد پرستانه اعلام موافقت کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قانون مذکور با واکنشها و محکومیت‌های گسترده‌ای همراه بود و جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ نیز تاکید کرده بود که هرگز اجازه اجرای چنین قانون نژاد پرستانه‌ای را نخواهد داد.

این جنبش روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اذان یکی از شعائر دین مبین اسلام است.

از سوی دیگر، کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی قانون پاکسازی کانون‌های شهرک‌نشینی را نیز به تصویب رساند.

در پیش نویس این قانون آمده است که اگر مالکیت شخصی بر اراضی که شهرک‌های صهیونیست‌نشین پراکنده بر روی آنها بنا شده اند، ثابت شود، این شخص حق استفاده از این اراضی را نخواهد داشت و این حق به مسئول املاک دولتی در کرانه باختری منتقل می‌شود و تحقیقات ادامه خواهد داشت تا در نهایت سرنوشت این اراضی و املاک مشخص شود.

ایلیت شاکید وزیر به اصطلاح دادگستری رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانونی را مطرح کرده و خواستار مشروعیت‌بخشی به تمامی کانون‌های پراکنده شهرک‌نشینی شده بود اما آویحای مندبلیت مشاور قضایی کابینه این رژیم با آن مخالفت کرد.

مؤسسه حقوقی “ییش یدین” که در اراضی اشغالی فعالیت دارد، تاکید کرد که قانون پاکسازی کانون‌های شهرک نشینی حقه ای قضایی است که رژیم صهیونیستی می خواهد از این طریق به مصادره اراضی فلسطینیان در کرانه باختری مشروعیت ببخشد.

مؤسسه مذکور اظهار داشت که به موجب این طرح نژاد پرستانه، فلسطینیان برای هرگونه استفاده از اراضی و املاک خود باید رژیم صهیونیستی را در جریان قرار دهند و مالکیت این اراضی به شهرک نشینان صهیونیستی که به زور آن را مصادره کرده اند، به آن ها واگذار خواهد شد.

این موسسه حقوقی تاکید کرد که از متن پیش نویس این قانون می توان نتیجه گرفت که کابینه رژیم صهیونیستی خود را همه کاره و قانونگذار در کرانه باختری می داند و بدین گونه می‌خواهد کرانه باختری را به کلی به سیطره خود در بیاورد بدون اینکه به شهروندان فلسطینی حق شهروندی اعطا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.