کد خبر : 122060
تاریخ انتشار : شنبه 12 نوامبر 2016 - 13:39

تا دو سال آینده روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز در آذربایجان شرقی به ۲ هزار روستا می‌رسد

تا دو سال آینده روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز در آذربایجان شرقی به ۲ هزار روستا می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده تا دو سال آینده تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در آذربایجان شرقی به بیش از ۲ هزار روستا افزایش می‌یابد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، ولی‌الله دینی در حاشیه مراسم کلنگ زنی گازرسانی به روستاهای شهرستان هوراند در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: پروژه گازرسانی این شهرستان شامل ۹ روستای هوراند و ۲ روستای بخش آبش احمد می‌شود که درواقع گازرسانی به ۱۱ روستاست که بیش از یک هزار خانوار با اتمام این پروژه از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به روستاهای هوراند و آبش احمد بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار در بر خواهد داشت، افزود: علاوه بر این پروژه، ساختمان پست امدادی شرکت گاز در بخش آبش احمد، در دو طبقه و با زیربنای ۵۰۰ مترمربع در حال احداث بوده و برای این پروژه بیش از یک میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی، از اجرای پروژه‌های گازرسانی به ۱۳۰ روستای شهرستان‌های هوراند، کلیبر و خداآفرین خبر داد و گفت: پروژه‌های گازرسانی به روستاهای این شهرستان‌ها در مرحله اجرا قرارگرفته که با احتساب پروژه‌های استانی، ۴۵ درصد پروژه‌های در دست اجرای شرکت گاز آذربایجان شرقی در شهرستان‌های هوراند، کلیبر و خداآفرین است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۱۳۰ روستا، بیش از ۷ هزار خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند خواهد شد و حداقل اعتبار برآورد شده برای این پروژه عظیم بیش از ۴۲ میلیارد تومان است.

دینی با تأکید بر اینکه ۸۸ درصد جمعیت روستایی استان آذربایجان شرقی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، گفت: تاکنون با تلاش جهادگران این عرصه و خدمات‌رسانی مضاعف ادارات شهرستان‌ها، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان نیز از گاز بهره‌مند هستند.

وی بابیان اینکه با اتمام پروژه‌های در حال اجرا تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی استان به بیش از ۱۵۰۰ مورد خواهد رسید، افزود: با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا دو سال آینده تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در آذربایجان شرقی به بیش از ۲ هزار روستا افزایش می‌یابد که با این روند، جمعیت روستایی تحت پوشش گاز استان به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.