کد خبر : 121630
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 نوامبر 2016 - 10:46

احداث پارکینگ زیرزمینی در محوطه ارگ تبریز با لحاظ حرایم قانونی و با هماهنگی میراث فرهنگی

احداث پارکینگ زیرزمینی در محوطه ارگ تبریز با لحاظ حرایم قانونی و با هماهنگی میراث فرهنگی

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی تبریز با اشاره به ایجاد پارکینگ زیرزمینی در ضلح جنوبی ارگ گفت: نه تنها عملیات مذکور هیچ گونه تخریب آثار فرهنگی و تاریخی اشاره شده در برنامه مذکور را ندارد بلکه در راستای مرمت و احیاء و تقویت بناهای قدیمی است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی محمدی مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز در پی انتشار نامه انجمن دوستداران میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی به معاونت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مبنی بر نگرانی اهالی و فریختگان و دوست‌داران میراث فرهنگی تبریز در خصوص عرصه خانه فتح الله‌یف و مسجد علیشاه ( اگر تبریز) واکنش نشان داده و مواردی را برای شفاف‌سازی و تنویر افکاری عمومی اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مجموعه مصلی و ارگ در هسته مرکزی تبریز واقع است در اکثر مراسم‌ها و همایش‌ها و گردهمایی‌ها، با پارک خودروهای عزیزان محوطه مذکور به پارکینگ تبدیل می‌شود که این امر برای فراهم‌آوری بستر مناسب برای ایجاد و احداث و احداث فضای سبز و آب نماهای مختلف در اضلاع شمالی و جنوبی ارگ و حیاط ساختمان فتح الله‌یف برنامه‌ریزی شده است.

محمدی گفت: احداث پارکینگ زیرزمینی با تشکیل جلسات مختلف کارشناسان زبده و عوامل ذیربط با لحاظ حفظ حریم قانونی و اعمال نقطه نظرات فنی و مهندسی از آثار تاریخی در حال اجرا است.

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز اظهار داشت: با هماهنگی به‌عمل آمده با میراث فرهنگی استان و اخذ طرح مرمت ساختمان فتح الله‌یف در راستای اجرای طرح و احیای مجموعه مذکور در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم احداث پارکینگ در منطقه برای ارائه خدمات بهتر برای گردشگران و میهمانان خارجی و احداث فضای سبز اقدام به احداث پارکینگ شده است.

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز گفت: نه تنها عملیات مذکور هیچ گونه تخریب آثار فرهنگی و تاریخی اشاره شده در برنامه مذکور را ندارد بلکه در راستای مرمت و احیاء و تقویت بناهای قدیمی است.

محمدی افزود: این موارد همچنین در نامه‌ای به معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دشتی و گردشگری کشور نیز ارسال شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.