کد خبر : 121501
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 نوامبر 2016 - 14:06

یادواره ۳۳۱ شهید بهداری رزمی لشکر ۳۱ عاشورای شمالغرب کشور در تبریز برگزار می‌شود

یادواره ۳۳۱ شهید بهداری رزمی لشکر ۳۱ عاشورای شمالغرب کشور در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم،سردار عسگر کریمیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر ۳۱ عاشورای شمالغرب کشور، پنجشنبه ۲۰ آبان ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این یادواره برای ۳۳۱ شهید از ۵ استان قزوین، زنجان،

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم،سردار عسگر کریمیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر ۳۱ عاشورای شمالغرب کشور، پنجشنبه ۲۰ آبان ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این یادواره برای ۳۳۱ شهید از ۵ استان قزوین، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس و شهادت گنجینه‌ای است که باید آن را حفظ و احیا کرد، افزود: بر اساس اینکه «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» ما هم باید زینب وار از این شهدا یاد کنیم تا نام و یادشان زنده بماند.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما از جنس عاشورا بود، گفت: انقلاب ما به‌عنوان یک انقلاب ضد استبداد و استثمار معرفی‌شده و الگویی جهانی است که باید با نام رشادت‌های شهدا این انقلاب را به دنیا معرفی کرد.

وی فعالیت یگان‌های بهداری رزمی را بسیار سخت و طاقت فرسا عنوان کرد و ابراز داشت: سایر رزمندگان امکان پناه گیری در سنگرها را داشتند ولی به دلیل مأموریتی که این نیروها داشتند، باید به‌صورت سیار به درمان زخمی‌ها بپردازند و شهدای زیادی را هم تقدیم کرده‌اند.

سردار کریمیان با بیان اینکه مأموریت بهداری رزمی در اورژانس و بیمارستان صحرایی به اتمام نمی‌رسید، ادامه داد: انتقال به مراکز درمانی و نگهداری بالینی از مجروحان، از جمله وظایف محوله بود که جهاد گونه این اقدامات را اجرایی کردند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه از رونمایی ۴ جلدی در مورد خاطرات رزمندگان و شهدای بهداری رزمی در این یادواره خبر داد و گفت: این کتاب‌ها حاصل تلاش‌های رزمندگان دفاع مقدس برای زنده نگه‌داشتن شهدای نخبه، گمنام، مظلوم و پزشک دوران دفاع است.

وی با بیان اینکه ۱۱۸ شهید از مجموع ۳۳۱ شهید بهداری رزمی از آذربایجان شرقی تقدیم اسلام و انقلاب شده است، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی با ۱۰۶ شهید، اردبیل با ۶۱ شهید، زنجان با ۲۷ شهید و قزوین با ۱۹ شهید در بهداری رزمی لشکر عاشورا نقش مؤثری داشته‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه تعدادی از جانبازان علاوه بر خانواده‌های شهدا در این یادواره موردتقدیر قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این یادواره حرکتی برای معرفی قشر تحصیل‌کرده، مظلوم و پزشک در دوران دفاع مقدس است.

سردار کریمیان در پایان با اشاره به موضوع ارسال دارو و درمان مجروحان جبهه مقاومت، ابراز داشت: مردم آذربایجان در زمینه کمک و پشتیبانی از جبهه مقاومت، رتبه اول کشوری را دارند و اقدامات بسیار مؤثری داشتند، ضمن اینکه برای مجروحین جبهه مقاومت هم در بیمارستان های استان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.