کد خبر : 121326
تاریخ انتشار : جمعه 4 نوامبر 2016 - 18:19

درب اتاق مسئولین همیشه به روی ارباب رجوع و محرومین بازباشد/پیاده روی بزرگ اربعین همان راه قدس است

درب اتاق مسئولین همیشه به روی ارباب رجوع و محرومین بازباشد/پیاده روی بزرگ اربعین همان راه قدس است

امام جمعه شبستر از مسئولین خواستار شد:باید تمام درهای اتاق مسئولین به روی همه اقشار مختلف مردم و خصوصا محرومینی که نمی توانند حرفشان رابگویند، باز باشد.

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام محمدزاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شبستر با توصیه به تقوای الهی گفت :همچون جسم انسان،روح انسان نیز به غذا نیاز دارد واین غذای روح باید از چه کانالی تغذیه شود وامروز آنقدر کانالهای وجوددارد که انسان سردرگم مانده که از چه کانالی استفاده کند کانالهای همچون ماهواره های بیگانه گان که آنقدر خانواده ها باآنها درگیر هستند که از فرزندان خود غافل هستند.

وی اظهارکرد:بعضی انسانها آنقدر درجهت کمک به محرومین عادت کرده اندکه تا آخر عمر از انفاق وکارهای خیر و وقف کردن سیر نمی شوند وحنی سفارش به فرزندان خود نیز می کنند که بعداز او نیز این کار خیر را ادامه دهند واین یک سیمای روحانی است.

امام جمعه شبستر افزود:ای کاش می شد از کسانی که از این دنیا رفته اند می پرسیدیم  که درآن دنیا چه خبر است وآنها با اذن الهی اینگونه جواب می دادند که عزیزان برای این دنیا باخود توشه ای بیارید که آن توشه بدرد شما خواهد خورد.

وی با تقدیر از حضور اقشار مختلف مردم به جهت حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ماه ابراز کرد:در روز ملی مبارزه  با استکبار جهانی مردم شهرستان شبستر از جمله دانش آموزان هماهنگ با سراسر کشور در راهپیمایی حضور پرشور داشتند.

محمدزاده با تاکید بر اهمیت ایمان و آثار آن عنوان کرد: ایمان آثار شخصی و اجتماعی داشته و انسان با حضور در برنامه های معنوی ایمان خود را بروز کرده ودشمن را مایوس و نا امید می کند.

امام جمعه شبستر با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، اظهارداشت:شیطان  از اجنه وهم از جنس انسان لشکر دارد و آمریکا شیطان بزرگ است ومرگ بر استکبار وآمریکا نباید فراموش شود واگر غافل شویم ،شیطان نفوذ خواهد کرد واینجانب از شما تشکر می کنم که با بصیرت کامل دراینگونه برنامه ها همراه بافرزندان خود حضور می یابید.
وی ادامه داد:برای انسان ها مهم و واجب است که با شناخت شیطان ،خود را در مقابل تهدیدات حفظ نماییم.

محمدزاده با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی افزود: همه درتلاش هستند که درسایه فرهنگ عمومی شهر و روستای خودرا حفظ کنند وفرهنگ هر جامعه نشانگر فرهنگ آن شهر وروستا است .

وی اضافه کرد:فرهنگ حسینی بهترین فرهنگ بوده و این فرهنگ ونهضت امام حسین(ع) باید برای همیشگی زنده بماند و باید امروز یزیدیان زمان را بشناسیم که امام برای چه قیام کرد نهصت امام جداسازی حق وباطل بود امام خواست حق را دردنیا نشان دهد.

امام جمعه شبستر تصریح کرد:  فرهنگ هرجامعه هویت آن جامعه است وتوجه به نیازهای آن جامعه  فرهنگش است ودرشهرستان ما نیز این شاخص ها بیشتر است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با توصیه به مسئولین تاکید کرد:باید تمام درهای اتاق مسئولین به روی همه اقشار مختلف مردم و خصوصا محرومینی که نمی توانند حرفشان رابگویند باز باشد.

امام جمعه شبستر تصریح کرد:همانطور که امام می گوید اگر فرهنگ یک جامعه خراب باشد آن جامعه خراب خواهد شد ،زهرمار باشد برای آنان که از بیت المال می خورند ،اگر اینگونه باشد ما چگونه به مردم توصیه کنیم.
محمدزاده با اشاره به این جمله که راه قدس از کربلا می گذرد خاطرنشان کرد:پیاده روی بزرگ اربعین همان راه قدس است و دشمن از پیاده روی میلیاردی مسلمانان به سوی کربلا ونجف حرکت ناراحت می سود ولازم است دراین راه همه امکانات لازم را فراهم نموده و از  لبیک یاحسین گویی ها با حرکت های میلیونی حمایت کنیم.

خطیب جمعه شبستر در بخش پایانی سخنان خود با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(س) گفت:دختر سه ساله امام حسین(ع)غریبانه به شهادت رسیدند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.