کد خبر : 12127
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 آگوست 2014 - 2:10

فکر سیاسی در دانشگاهها آزاد، ولی سیاسی کاری ممنوع

فکر سیاسی در دانشگاهها آزاد، ولی سیاسی کاری ممنوع

شبسترنیوز : علی علیلو در آیین افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد شبستر ، دانشگاهها را طلایه داران علم و فرهنگ دانست/ افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد شبستر

DSC_0214به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شبسترنیوز ، علی علیلو، در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، دانشگاهها را طلایه دار علم و فرهنگ در جامعه دانست.

مهندس علی علیلو نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاح بخشی از پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، با اشاره به جایگاه فرهنگی و تمدنی شهرستان شبستر در سطح کشور اظهار داشت: شهرستان شبستر در اینکه منطقه ای فرهنگی است مورد اذعان همه می باشد و این ارزش فرهنگی به مدد مراکز آموزشی است که در این راستا آموزش و پرورش و دانشگاهها پرچم دار این فرهنگ هستند و دانشگاه آزاد اسلامی شبستر با توجه به پیشرفتهای علمی و پژوهشی خود طلایه دار علم و فرهنگ در شهرستان شبستر است.

علیلو با اشاره به تلاشهای دانشگاهها در جهت رشد و ارتقای شاخصهای علمی در کشور گفت: امروز هر کمکی که برای ارتقای طراز علمی دانشگاهها لازم است، باید تمام مسئولین انجام دهند و نباید اجازه داد موانعی که باعث می شود در زمینه رشد علمی کمرنگ شویم، رشد یابند و باید این موانع از سر راه توسعه کشور برداشته شود و در این راه مسئولین به همدیگر نزدیک تر شده و همفکری گردد.

وی افزود: در دانشگاهها رؤسا، معاونین، اعضای هیأت علمی و کارکنان باید همدلی خود را در زمینه رشد دانشگاهها حفظ کنند و وجود اختلاف نظر و سلیقه در داخل مراکز آموزش عالی امری طبیعی است، اما اینکه در نهایت در تمام سلایق هدف واحدی وجود داشته باشد، مهم است و این موضوع به صورت اخص در دانشگاه آزاد اسلامی شبستر مورد تقاضاست و باید این امر عینیت کامل داشته باشد تا بتواند مسیر رشد و تعالی را به شکلی مطلوب طی کند. و ما نیز آمادگی کامل خود را از بین بردن موانع و هموارسازی مسیر رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی شبستر اعلام می نمائیم تا خروجی این هم افزائیها رشد روز افزون شهرستان شبستر در حوزه آموزش عالی و توسعه علمی و فرهنگی باشد.

فکر سیاسی در دانشگاهها آزاد، سیاسی کاری ممنوع

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت سیاسی دانشگاهها گفت: نباید اجازه دهیم دانشگاه سیاسی شود. اتفاقی که در گذشته پاگیر دانشگاه ما شده است. اینکه دانشگاه نباید سیاسی شود، به منزله این نیست که نباید سیاسی فکر کنیم و منظور این نیست که نباید اجازه  داد استاد و دانشجو فکر سیاسی بکند، زیرا ذات دانشگاه همگنی با تفکر سیاسی است، بلکه آنچه سم است سیاسی کاری است و آنچه که سم است پاتوق بودن دانشگاه برای گروههای سیاسی است، و امروز اقتدار نظام اسلامی در این است که همه مردم سیاسی فکر می کنند و با سیاست آشنایی کامل دارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در تشریح علل وجود برخی مشکلات در کشور اظهار داشت : علت بسیاری از مشکلات در حوزه ها این است که اجرا با علم فاصله دارد، صنعت با دانشگاه فاصله دارد، کشاورزی با دانشگاه و رویکردهای علمی فاصله دارد، و برای برداشتن این فاصله باید دانشگاهها پیشقدم شوند و برای سنجش نیازهای علمی کشور اقدام نمایند و خلاء های علمی را شناسایی و نیاز سنجی نموده و مدیریت دانشگاهها در این خصوص قدمهای اساسی را بردارند و این نیاز امروز دانشگاهها در کشور است.

دانشگاهها طلایه دار علم و فرهنگ هستند.

علیلو گفت: دانشگاه امروز طلایه دار وظایف ذاتی و علمی و فرهنگی است که می تواند حضور و آثار علمی خود را در زندگی مردم نمایان سازد، از کوچکترین تا بزرگترین موضوعات و راهکارهای علمی برای پیشرفت زندگی مردم را به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای هیأت دولت در خصوص بحران کم آبی گفت:

در سه دهه آینده بزرگترین بحران جهانی، بحران کم آبی است و در کشورمان در یک دهه آینده بحران کم آبی نمود عینی خواهد یافت، و در این خصوص و موارد مشابه است که دانشگاه باید راهکارهای عملی رفع این بحران را ارائه نماید و با ارائه راهکارهای لازم، مسئولین و نهادها را به دنبال خود بکشاند تا آنان نیز بتوانند مسیرهای قانونی و اجرایی در این زمینه ها فراهم نمایند.

خاطر نشان می سازد ساختمان دانشکده فنی و مهندسی شماره 2 شهید چمران و نیز سالن آناتومی دکتر عزیز رفیعی دانشکده دامپزشکی از جمله پروژه های مورد افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در هفته دولت بود که با حضور مسئولین شهرستان و دانشگاهیان مورد افتتاح قرار گرفت برای ساخت و تجهیز این دو پروژه بالغ بر بیست میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

DSC_0009 DSC_0011 DSC_0063 DSC_0193 DSC_0209 DSC_0214 DSC_0136

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شبستري یکشنبه , 31 آگوست 2014 - 7:48

سلام از چه موقع
اقاي عليلو معاون مجلس شوراي اسلامي شده است كه ماخبر نداريم .عضو كميسيون صنايع ومعاون مجلس شوراي اسلامي .

شبسترنیوز یکشنبه , 31 آگوست 2014 - 16:25

سلام نکته رو الانی گرفتم از تیزبینی تون ممنونم اصلاح گردید.