کد خبر : 120976
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 نوامبر 2016 - 10:37

عدم پرداخت خسارت ۸ هزار میلیارد ریالی حوادث طبیعی در آذربایجان‌شرقی/ ارائه پرونده سایر استان‌ها به غیر از پرونده آذربایجان‌ به هیأت دولت

عدم پرداخت خسارت ۸ هزار میلیارد ریالی حوادث طبیعی در آذربایجان‌شرقی/ ارائه پرونده سایر استان‌ها به غیر از پرونده آذربایجان‌ به هیأت دولت

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری بیش از ۸ هزار میلیارد ریال خسارت از مجموع حوادث طبیعی به استان وارد شده است.

به گزارش شبستر خبر، فارس  به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با اشاره به مکاتبات انجام شده از سوی مدیریت بحران استانداری با سازمان برنامه و بودجه گفت: متاسفانه تاکنون پرونده خسارت‌های وارده به استان از سوی سازمان برنامه و بودجه به هیات دولت ارایه نشده است.

وی با اشاره به این که به جد پیگیر مطالبات استانی از محل ماده ۱۲ هستیم، ادامه داد: پرونده سایر استان‌ها به هیات دولت ارایه شده ولی پرونده خسارت‌های وارده به آذربایجان‌شرقی با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات فراوان تاکنون از سوی سازمان برنامه و بودجه به هیات دولت ارایه نشده است.

پورمهدی با اشاره به این که موضوع آب به یک بحران در کشور تبدیل شده، گفت: مدیریت آب و مصرف مناسب از سفره های آبی از موضوعات مهمی است که مورد توجه این کارگروه قرار دارد.

وی با تاکید بر این که تمام ماشین آلات راه و شهرسازی باید به سیستم جی پی اس مجهز شود، اظهار کرد: راه مقابله با فساد و رانت‌خواری شفاف‌سازی است و این سیستم بهترین راه کنترلی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: بحران و کمبود آب مشکل حاد کشور است و آمادگی قبل از وقوع بارش‌ها موجب می‌شود که از این بارش به نفع مطلوب بهره‌مند شویم.

خلیل ساعی ادامه داد: دولت تدبیر و امید موضوع بحران آب را به صورت جدی در برنامه کاری خود قرار داده، در صورتی که در دولت‌های قبل بحران آب مورد توجه دولت‌ها قرار نداشت.

وی با تاکید بر آمادگی کامل استان در مواقع بحرانی گفت: در آینده نزدیک مانور ساعت صفر و مکان صفر در استان برگزار می شود تا میزان آمادگی اعضای کارگروه مدیریت بحران به صورت دقیق سنجیده شود.

ساعی با اشاره به اختلالاتی که در زمان وقوع بحران در خطوط ارتباطی تلفنی به وجود می‌آید، اظهار کرد: با هماهنگی شرکت‌های مخابراتی مقرر شده تلفن‌های پنج شماره ای برای اعضای کار گروه مدیریت بحران ارائه شود تا در صورت وقوع بحران و حادثه بدون قطعی ارتباط بتوانیم با اعضای کارگروه به راحتی ارتباط برقرار و اطلاع‌رسانی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.