کد خبر : 120449
تاریخ انتشار : جمعه 28 اکتبر 2016 - 17:05

نمایندگان مجلس با بصیرت و نقش انقلابی خود مانع ورود افراد ناصالح به پست وزارت شوند

نمایندگان مجلس با بصیرت و نقش انقلابی خود مانع ورود افراد ناصالح به پست وزارت شوند

امام جمعه تسوج گفت:باید در جایگزینان وزرا، دقت کنیم که مبادا بعد از این همه فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد محکومیت فتنه و فتنه گران، کسانی سرکار بیایند که جزو فعالین در فتنه بودند و این وظیفه نمایندگان مجلس است که با بصیرت و نقش انقلابی خود مانع ورود افراد ناصالح به پست وزارت شوند.

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام بجانی در خطبه ­های نماز جمعه این هفته تسوج  با اشاره به اهمیت داشتن الگو برای همه اقوام و ملل گفت: این مسئله تا اندازه ­ای مهم است که گاه ملت هایی که الگوی خاصی ندارند، شخصیت افسانه­ای درست می­کنند و او را با عظمت جلوه می­دهند تا الگوی پیشرفت برای ملتهایشان باشد. اما به حول و قوه­ی الهی ما شیعیان از این جهت غنی هستیم و ائمه معصومین (علیهم السلام) نه تنها برای ما بلکه برای کل بشریت الگو و چراغ هدایت می­باشند.

وی با اشاره به اوصاف برجسته اباعبدالله الحسین (ع)، اخلاص، عزت مداری و موقعیت شناسی حضرت را از زمره صفاتی دانست  که باید الگوی ما در زندگی باشد، چرا که حضرت برای تاریخ بشر فهماند که جامعه ای که در آن پستی و جهالت و اسارت انسانها و تبعیض نشأت گرفته از حکومت فاسد باشد باید قیام کرد و در مقابل مصیبتهای وارده دچار غم و غصه نشد.

امام جمعه تسوج با اشاره به سخنان یکی از مسئولین که سخنرانان و مداحان دینی را مورد نقد قرار داده بود و کار آنها را موجب برهم زدن آرامش روانی جامعه ساخته بود، این گونه مطالب سخیف را محکوم کرده و تصریح کرد:اولا ترویج دین و روضه خوانی سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) بوده چرا که این گونه امور انسان را با صفات عالی بشری آشنا می­کند و وظایفش را به او یادآوری می­کند و او را به کمال می­رساند و جلوگیری از نشر این امور همان ادامه راه بنی امیه و بنی عباس است و ثانیا آرامش واقعی در یاد و ذکر الهی است نه با روشهای سوخته روانشناسی غربی که گاه گناه تجویز می­کنند.

بجانی در ادامه با اشاره به استعفا و برکناری برخی از وزرای دولت اظهار  افزود: این تغییرات اگر با هدف مبارزه با فساد و ناکارآمدی باشد خیلی خوب است ولی سوال اینجاست که چرا الان که ماههای آخر دولت است و قویترین مدیران هم در این مدت کم نمی­توانند کاری کنند.

وی اضافه کرد:چرا هم اکنون که که مجلس می­خواست وزیر آموزش و پرورش را به خاطر اموری از جمله فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان استیضاح کند این تغییر برای فرار از سوال صورت می­گیرد و اینکه اگر این برکناریها به خاطر مطالبات مردم است،باید بدانند که مهمترین مطالبه آنها وضعیت اقتصادی و معیشت است و باید وزرای مربوط به اقتصاد برکنار می­شدند.

خطیب جمعه تسوج خاطرنشان کرد:باید در جایگزینان وزرا، دقت کنیم که مبادا بعد از این همه فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد محکومیت فتنه و فتنه گران، کسانی سرکار بیایند که جزو فعالین در فتنه بودند و این وظیفه نمایندگان مجلس است که با بصیرت و نقش انقلابی خود مانع ورود افراد ناصالح به پست وزارت شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.