کد خبر : 120442
تاریخ انتشار : جمعه 28 اکتبر 2016 - 16:14

ورود به مسائل روز کشور از وظایف ائمه جمعه هست

ورود به مسائل روز کشور از وظایف ائمه جمعه هست

امام جمعه صوفیان در خطبه های نماز جمعه گفت:صندوق ذخیره فرهنگیان که سرمایه‌های این صندوق با کسر ۵ درصد از حقوق فرهنگیان و واریز ۵ درصد سهم دولت کسب شده است چه شده و چرا وام ۴ میلیون تومانی معلمان حل نمی شود ولی وام های کلان به ۳۰ نفر ذی نفع از محل این صندوق پرداخت می شود.

به گزارش شبستر نیوز ،حجت الاسلام شمس الله مردانی پور  در خطبه های نمازجمعه این هفته صوفیان با اشاره به ماجرای تبلیغ و تبیین اهل بیت (ع) در شام  گفت: نقش امام سجاد(ع)در تکمیل نهضت اباعبدالله الحسین(ع)مهم و کلیدی است.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت محمد حسین فهمیده  و هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد:امام(ره)درباره آن شهید بزرگوار گفته بود رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم با بزرگتر است با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.
مردانی پور ادامه داد: ارزش نوجوان در اسلام و اهتمام به دانش آموزان از ارزش بالایی برخوردار است و این نشان می دهد این قشر باید زیاد مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه صوفیان با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود:دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران به خاطر تبعیت نکردن از آنهاست و  موضوع هسته ای بهانه است.

وی اضافه کرد:اگر یک روز موضوع هسته ای هم حل شود آنها چیز دیگری را مطرح میکنند ، زیرا استکبار دنبال سلطه است و ماهم استکبار ستیزی را تعطیل نمی کنیم.
مردانی پور  در بخش دیگر سخنان با بیان اینکه برخی سخنان نسنجیده از سوی برخی مسئولین دولتی مبنی بر عدم ورود ائمه جمعه به مسائل کشور مطرح می شود ،تصریح کرد:باید بگویم امام جمعه باید مردم را آگاه کند که در کشور چه اتفاقی می افتد ،چرا سه وزیر یک جا استعفا می دهند ،فساد و ناکار آمدی در بدنه دولت در چه حد است و صندوق ذخیره فرهنگیان که سرمایه‌های این صندوق با کسر ۵ درصد از حقوق فرهنگیان و واریز ۵ درصد سهم دولت کسب شده است چه شده است؟چرا وام ۴ میلیون تومانی معلمان حل نمی شود ولی وام های کلان به ۳۰ نفر ذی نفع از محل این صندوق پرداخت می شود.

خطیب جمعه صوفیان در پایان با اشاره به  وظایف ائمه جمعه خاطرنشان کرد:مقام معظم رهبری فرموده اند ائمه جمعه علاوه بر بیان مسائل روز باید هدایتگر سیاسی و فرهنگی باشند،زیرا نماز جمعه قرارگاه تبیین است و پایگاه هدایت مردم است و این لزوم آگاه کردن مردم از جزئیات را نشان می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.