کد خبر : 120279
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 اکتبر 2016 - 12:24

آذربایجان‌شرقی پایلوت مبارزه با معضلات اجتماعی/ انتقاد از نبود زیرساخت‌های فرهنگی در مساکن مهر

آذربایجان‌شرقی پایلوت مبارزه با معضلات اجتماعی/ انتقاد از نبود زیرساخت‌های فرهنگی در مساکن مهر

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ما در استان علاقه‌مند هستیم همانطور که در مسائل اقتصادی پایلوت هستیم در مبارزه با معضلات اجتماعی و فرهنگی هم به عنوان استان پایلوت و الگو عمل کنیم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های کل استان‌ها کشور در تبریز اظهار داشت: در طول سه سال گذشته بر اساس نظرسنجی که از مردم استان داشتیم بالای ۸۰ درصد مردم مبارزه با اعتیار را از مسئولان درخواست داشتند که در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه در پایان سال ۹۴ مهم‌ترین درخواست مردم که بحث مقابله با اعتیاد و ظواهر ناخوشایند آن بود رنگ تحقق به خود گرفت و با همت مسئولان دادگستری آذربایجان‌شرقی را به عنوان استان عاری از معتاد متجاهر اعلام کردیم؛ افزود: همچنین ما برای کسانی که در سطح استان می‌توانستند معتاد متجاهری معرفی کنند جایزه تعیین کردیم که همین امر اثر مثبتی در روحیه مردم خواهد داشت.

جبارزاده تصریح کرد: از گذشته افتخار داشتیم در مبارزه با یکی از مظاهر زشت اجتماعی که بحث تکدی‌گری بود، پیشتاز هستیم و  تبریز عنوان شهر بدون گدا را یدک می‌کشید و ما در سال ۹۵ عنوان استان بدون معتاد متجاهر را هم به نام خود ثبت کردیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همکاران نیروی انتظامی در بحث بررسی علل خودکشی‌ها و بررسی علل افزایش طلاق و شهرداری در بحث حاشیه‌نشینی اقدامات ارزنده‌ای را آغاز کرده‌اند تا این معضلات اجتماعی را نیز به تدریج به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر در حواشی تبریز اسکان یافته‌اند که مقدمه‌ای بر وقوع دیگر جرائم است، اضافه کرد: خوشحال خواهیم بود که نتایج این نشست تخصصی را به عنوان راه حل و نسخه عملی برای مقابله با جرم و آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار دهیم.

این مسئول همچنین گفت: در بحث حاشیه‌شینی نگرانی دیگری داریم که مربوط به ساکنان مساکن مهر است؛ در واقع اگر زیرساخت‌های فرهنگی لازم در این مناطق ایجاد نشود تهدید دیگری بر تهدیدات گذشته اضافه خواهد شد و از همکاران دادگستری تقاضا داریم ارائه طریق کنند که چگونه از تبدیل مساکن مهر به مجموعه‌های مشابه حاشیه‌نشینی پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به احداث مرکز ماده ۱۶ نگهداری معتادان متجاهر اذعان داشت: بحث بهبود، درمان، اشتغال زایی و آموزش به مبتلایان به اعتیاد را در این مرکز فراهم کردیم و آماده هستیم با توسعه چنین مراکزی خدمت دیگری بر خدمات ارزنده استان اضافه کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ما در استان علاقه‌مند هستیم همانطور که در مسائل اقتصادی پایلوت هستیم در مبارزه با معضلات اجتماعی و فرهنگی هم به عنوان استان پایلوت و الگو عمل کنیم، افزود: بر اساس آنچه که شایسته این مردم متدین و انقلابی است باید کلانشهرها و استان‌ها عاری از معضلات اجتماعی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.