کد خبر : 119697
تاریخ انتشار : جمعه 21 اکتبر 2016 - 9:27

وقتی مسئولان بلند پایه درک صحیحی از مسکن مهر ندارند/ متقاضیان مسکن مهر: نیازی به نماینده نداریم

وقتی مسئولان بلند پایه درک صحیحی از مسکن مهر ندارند/ متقاضیان مسکن مهر: نیازی به نماینده نداریم

جلسه مسئولان و مدیران وزارت راه و شهرسازی با شماری از متقاضیان مسکن مهر برای بررسی مشکلات و قیمت نهایی واحدهای طرح مهر برگزار شد، جلسه‌ای که خروجی آن یادداشت مشکلات موجود توسط مسئولان و تکذیب کاهش ۱۴ میلیونی قیمت نهایی واحدهای فاز ۸ بود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، طی هفته‌ای که گذشت قیمت نهایی پروژه‌های مسکن مهر یکی از موضوعات داغ این طرح بود.  قرار بود نیمه مهرماه امسال قیمت نهایی واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس اعلام شود، اما در فاصله یک روز مانده تا پایان اولین ماه برگریزان خبری از تحقق این وعده مسئولان و مدیران وزارت راه و شهرسازی نیست.

از سوی دیگر در روزهای گذشته یک “اشتباه لفظی” باعث بروز امیدواری‌هایی در بین متقاضیان مسکن مهر برای کاهش قیمت‌های مسکن مهر شد. جاییکه احمد اصغری مهرآبادی در یک برنامه تلویزیونی رقم ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را برای قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر فاز ۱۱ پردیس اعلام کرد. اظهاراتی که واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت تا پس از چند روز قائم مقام وزیر درباره آن بگوید :« اعلام قیمت ۲۹ میلیون تومانی اشتباه لفظی بود.»

مهرآبادی در این‌باره به تسنیم گفت:‌ در محاسبه قیمت نهایی مسکن مهر کفه ترازو باید به نفع متقاضیان و دقیق باشد. مردم توانایی مالی ندارند و باید دولت از آنها حمایت کند.

وی با بیان این‌که اساسی ترین مشکل ما در مسکن مهر مبحث منابع مالی است، ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز برای مسکن مهر از محل آورده نقدی مردم  و تسهیلات بانکی تامین می‌شود و در صورت عدم پرداخت سهم آورده مردم از سوی متقاضیان یا تامین به موقع تسهیلات بانکی اتمام پروژه ها با تاخیر مواجه خواهد شد.

وی با بیان این‌که روزانه تعداد بسیاری از متقاضیان کم‌درآمد به دفتر بنده مراجعه کرده و تقاضای کمک در خصوص تکمیل آورده خود می‌کنند که باید برای آن راهکار پیدا شود، تصریح کرد: قصد بنده همواره حمایت از متقاضیان مسکن مهر بوده و متاسفانه برخی رسانه‌ها دغدغه اینجانب در خصوص مردم را به طور ناقص انعکاس دادند. یکی از مشکلات ما در مسکن مهر همین است که مردم توان پرداخت سهم خود را ندارند، اظهار کرد:  دولت باید به مسکن مهر کمک کند و واقعیت آن است که فقط با این حمایت می‌توانیم باقیمانده مسکن مهر را تمام کنیم.

وی با اشاره به این‌که در خصوص قیمت مسکن مهر فاز ۱۱ اشتباه شده است، یادآور شد: در گفت‌وگو تلفنی با بخش خبری شبکه دو سیما ذهن بنده ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که اشتباها ۲۹ میلیون را اعلام کردم. معمولا بنده اعداد و ارقام مسکن مهر را به‌طور دقیق اعلام می‌کنم. اعلام قیمت ۲۹ میلیون تومان اشتباه لفظی بوده و هیچ عمدی در کار نبوده است.

مهرآبادی در خصوص قیمت نهایی مسکن مهر نیز گفت: در این باره به شهرهای جدید تاکید کرده‌ام که کفه ترازو باید به نفع مردم باشد و در این رابطه به شهرهای جدید فشار آورده‌ام که محاسبه قیمت‌ها به صورت دقیق انجام شود.

در حالی چند ساعت بیشتر از این اظهارات نگذشته بود که جلسه‌ای بین برخی متقاضیان مسکن مهر و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیرعامل شرکت عمران پردیس با موضوع قیمت نهایی واحدهای این شهر برگزار شد.

در این جلسه مشکلات و موانع تحویل و دلایل تاخیرات چند ساله واحدهای این شهر در چند بخش به اطلاع مسئولان و مدیران وزارت راه و شهرسازی رسید.

در این جلسه حدود ۷ ساعته مهرآبادی دستور پیگیری برخی موارد جزئی برای حل در اسرع وقت را داد ضمن‌آنکه موارد عنوان شده از سوی متقاضیان توسط قائم مقام وزیر راه و شهرسازی یادداشت شد و وی وعده پیگیری تمامی موارد را داد.

یکی از موارد مطرح شده در این جلسه تامین مالی پروژه‌های مسکن مهر بود. حاضران دولتی در این جلسه از تامین  ۱۸۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ‌ها از محل منابع شرکت عمران خبر دادند که به این مسئله به دلیل عدم همراهی ارگان های دیگر، در پیچ و خم تصمیم گیری ها گرفتار مانده و منتظر تصویب و ابلاغ  است. در صورت تامین این مبالغ، تغییری در قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر در سال ۹۵ بوجود نمی‌آید.

اما مهم‌ترین بخش این جلسه اعلام قیمت‌های نهایی بود. قیمت‌هایی که تسنیم  ۵ مهرماه امسال آنها را اطلاع‌رسانی کرده بود.

بر این اساس در جلسه دیروز قیمت واحدهای مسکن مهر فاز ۸ پردیس ۵۸ تا ۶۹ میلیون تومان،  قیمت مسکن مهر فاز ۵ و ۹ مبلغ ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت نهایی واحدهای فاز ۱۱ (کوزو) ۳۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اعلام شد.

یکی از متقاضیان مسکن مهر حاضر در این جلسه به خبرنگار تسنیم گفت: مشکل اصلی در طرح مسکن مهر عدم درک مسئولان بلندپایه دولتی از شرایط متقاضیان است، این‌که این قشر از افراد امکان پس انداز در این حجم را ندارند که اگر غیر این بود یقینا نمی بایست جزو جامعه هدف این طرح قرار می گرفتند.

وی با تاکید بر الزام پاسخگویی به عموم مردم از سوی مسئولان بیان کرد: برای چندمین بار در این جلسه تاکید کردیم متقاضیان مسکن مهر نیازی به نماینده برای انعکاس مشکلات موجود را ندارند.

وی در ادامه با بیان این‌که پس از بیست و چند  روز مردم هنوز  پاسخ بیانیه ۴ مهر خود را نگرفته اند، افزود: قرار بود طی دو هفته پاسخ بیانیه مذکور و خواسته های مردم اعلام عمومی شود.

وی همچنین به نقل از یکی از مدیران حاضر در جلسه دیروز گفت: یکی از مدیران تاکید کرد که “ما نگفته‌ایم ۱۴ میلیون تومان از قیمت نهایی فاز ۸ کاهش می‌یابد.”

مشکل روشنایی تونل ورودی فاز ۱۱ و دستور رفع آن در اسرع وقت، مشکل مسدود کردن راه ساکنان محله ایرانشهر برای ورود و خروج به شهر به دلیل نبود نگهبان در گیت عوارض، کمبود کنتور گاز برای نصب در واحدهای مسکن مهر، دریافت ۱۰۰ هزار تومان برای نصب پکیج با وجود رایگان بودن آن، مشکل کارت تردد ساکنان محله ایرانشهر، تمرکز برای تکمیل واحدهای تجاری به جای تکمیل و رفع ننواقص بلوک‌های تحویل شده مسکن مهر و پیگیری مسدود بودن سامانه هوشمند مسکن مهر از دیگر مسائلی بود که در جلسه دیروز مطرح شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.