کد خبر : 119666
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 اکتبر 2016 - 11:10

طرح نذر حجاب برگزار می‌شود؛

با تحویل چادرنمازهای کهنه، چادرهای نو بگیرید

با تحویل چادرنمازهای کهنه، چادرهای نو بگیرید

حجت الاسلام شهمنظری اظهار کرد: کهنگی و ظاهر ناخوشایند چادر نمازهایی که در خانه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه وجود دارد در شأن امر واجب نماز و منطبق بر اصول بهداشتی نیست.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، حجت الاسلام شه منظری از برگزاری طرح نذر حجاب در استان خبر داد و گفت: طرح نذر حجاب یک طرح ملی است که اجرای آن در تهران شروع شده و در استان آذربایجان شرقی نیز خانه حجاب ستیا عهده دار برگزاری آن است.

وی افزود: بر اساس این طرح شهروندان می توانند چادرهای نماز و حتی چادرهای مجلسی کهنه‌ی خود را به خانه حجاب ستیا تحویل داده و با پرداخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان چادرهای نو تحویل بگیرند.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: قراردادهای کلان در راستای طرح نذر حجاب با تولیدی های پارچه و شرکت های دوخت بسته شده است، با دریافت تخفیف های ویژه بسته شده و سود حاصل از فروش چادرهای نو به صفر رسیده است؛ یعنی این کار صرفا در راستای ترویج فرهنگ حجاب در ماه محرم و صفر به اجرا در می آید.

وی در تشریح هدف طرح نذر حجاب خاطرنشان کرد: عمده هدف این طرح رعایت بهداشت و ایجاد جلوه ی خوشایند در چادرهای نمازی است که در خانه ها، مساجد و بقاع متبرکه وجود دارند چرا که کهنگی و نازیبا بودن این چادرها همیشه از سوی مردم و جوانان مورد اعتراض بوده است.

مسئول خانه‌ی حجاب ستیا ادامه داد: بنابراین شهروندان می تواند چادرهای کهنه‌ی خود و چادرهایی که در مساجد وجود دارد با چادرهای نماز در سه مدل و چادرهای مجلسی تعویض نمایند.

وی اضافه کرد: چادرهای نویی که به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به افراد تحویل داده می‌شود در واقع همان چادرهایی هستند که در شرایط عادی به قیمت ۳۵ هزارتومان به فروش می‌رسند.

شه منظری با تاکید بر ضرورت اقدامات کاربردی در راستای فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: با توجه به رواج سنت نذر در ماه های محرم و صفر، بودجه‌ی مربوطه طی اقدامی فرهنگی در قالب طرح نذر حجاب و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به کار گرفته شده است تا از این طریق علاوه بر حفظ شأن پوشش نماز، چادرهایی منطبق بر پوشش اسلامی به مردم عرضه شود.

وی همچنین در خصوص چادرهای کهنه‌ای که به ستیا تحویل داده می شود، اظهار کرد: آن بخش از چادرهایی را که قابل استفاده باشد به خشک شویی‌ها سپرده و در صورت نیاز اصلاحات دوختی روی آنها انجام می‌دهیم تا آنها را نیز به صورت رایگان به افراد و مساجد مناطق محروم عرضه کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.