کد خبر : 119093
تاریخ انتشار : جمعه 14 اکتبر 2016 - 13:55

معاون عتبات سازمان حج و زیارت:

صدور روادید اربعین از فردا در ۱۶ استان/ نام نویسی ۲۶۰ هزار نفر در سامانه سماح/ خروج اتباع غیر ایرانی فقط از مرز شلمچه

صدور روادید اربعین از فردا در ۱۶ استان/ نام نویسی ۲۶۰ هزار نفر در سامانه سماح/ خروج اتباع غیر ایرانی فقط از مرز شلمچه

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون ۲۶۰ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند گفت: از فردا (شنبه) ۱۲ استان دیگر به جمع ۴ استان صادر کننده روادید زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، حمید محمدی گفت: از روز شنبه ۲۴ مهرماه جاری، ۱۲ استان دیگر به جمع ۴ استان صادر کننده ویزای زائران اربعین حسینی اضافه می شوند.

وی افزود: اکنون صدور روادید اربعین حسینی از طریق کنسولگری ۴ استان تهران، کرمانشاه، مشهد و اهواز انجام می گیرد که با شروع فعالیت دفاتر ۱۲ استان دیگر از روز شنبه این تعداد به ۱۶ دفتر خواهد رسید.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اکنون ۲۳۰۰ دفتر خدماتی دارای مجوز در سراسر کشور امور مربوط به زائران عتبات عالیات را به انجام می رسانند، گفت: متقاضیان سفر به عتبات عالیات به خصوص زائران اربعین حسینی باید با هوشیاری، مراقب ترفندهای سودجویان و کلاهبرداران فرصت طلب باشند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و کلاهبرداری، از هیچ زائری وجه نقد دریافت نخواهد شد و این مهم فقط از طریق سیستم مجاز بانکی در سامانه سماح (سامانه ثبت نام زائران عتبات عالیات) به انجام می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۲۶۰ هزار نفر برای حضور در آیین اربعین حسینی در سامانه سماح سازمان حج و زیارت نام نویسی کرده‌اند، گفت: فقط به زائران اربعین حسینی که در سامانه «سماح» ثبت نام و مراحل قانونی را طی کرده‌اند، اجازه ورود به عراق داده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، امسال نیز مرز شلمچه برای اتباع غیر ایرانی و مهران و چزابه برای زائران ایرانی برای تردد به عتبات در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.