کد خبر : 119086
تاریخ انتشار : جمعه 14 اکتبر 2016 - 15:49

امام جمعه شبستر:

باید کار زینبی کرده و از ارزشهای اسلامی دفاع کرد

باید کار زینبی کرده و از ارزشهای اسلامی دفاع کرد

امام جمعه شبستر گفت:برخی از مسئولین کشوری خجالت نکشیده و در سفرهای خارجی با بدحجابان وبی حجابان در مقابل همدیگر می نشیند وکار خودشان را توجیه می کنند،چرا اینها از ارزشهای اسلامی دفاع نمی کنند ،چرا باید ارزشهای اسلامی وانقلاب زیرسوال برده شود.

۲۰۱۶۷۲۹۱۶۵۷۰۹۶۱۶۶۰aبه گزارش شبسترنیوز حجت الاسلام محمدزاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شبستر گفت:باید تلا ش کنیم همدیگر را به کارهای خیر وصلاح دعوت کنیم ،چرا که حقی که به همدیگر داریم از این طریق می توانیم جبران کنیم همان طور که  پدر ومادر نسبت به فرزندان وفرزندان نیز به پدر ومادر حق دارند و از این طریق می توان جلو خطر را گرفت واز آن چیزی که همدیگر را تهدید می کند

امام جمعه شبستر با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهارکرد:می توان با اجرای امر به معروف ونهی از منکر  از تهدیدها جلوگیری کرد و این امر واجبی است که دیگر واجبات به آن قائم هستند و با عمل به وظیفه شرعی امربه معروف ونهی از منکر می توان آن چیزی که جان افراد وناموس خانواده هارا تهدید می کند جلو گیری کرد.

وی ادامه داد:تنها با حرف نمی توان جلو منکرات را گرفت جلو خطا کار را گرفت بلکه باید خطا کار تنبیه شود باید زنا کار شلاق زده شود واجرای امر به معروف از اهداف قیام امام حسین (ع)بود .باید انسان قدرتی داشته باشد که بتواند در اجرای امر به معروف ونهی ازمنکر در جهت اصلاح جامعه که در جهت به وجود آوردن جامعه اسلامی می باشد همدیگر را به خیر دعوت کند .

محمد زاده  با تسلیت  ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: مرحله دوم هدف امام حسین (ع)از این به بعد شروع می شود که همه باهم بایدکار زینبی کنیم همانطور که حضرت زینب (س)بعد از واقعه عاشورا اقدام کرد،در آن زمان یزیدیان می دانستند که منطق زینب منطق دین است منطق قرآن است وبه همین خاطر بود که از کوفه به شام برده شدند در جهت اتمام رسالت برادرش در کوفه و شام با خطابه های کوبنده خودیزیدیان را رسوا کرد.

امام جمعه شبستر در بخش دیگر سخنان خود با خطاب به مسئولین تصریح کرد: برخی از مسئولین کشوری خجالت نکشیده و در سفرهای خارجی با بدحجابان وبی حجابان در مقابل همدیگر می نشیند وکار خودشان را توجیه می کنند چرا اینها از ارزشهای اسلامی دفاع نمی کنند چرا باید ارزشهای اسلامی وانقلاب زیرسوال برده شود.

وی اضافه کرد:  همه مسئول هستیم که از ارزشهای اسلامی دفاع کنیم ودرحفظ آنها کوشا باشیم این مسئولین فراموش کردند که وقتی خبرنگار بدحجاب خواست با نوجوان اسیر دردست عراقیها مصاحبه کند گفت اول حجابت را رعایت کن بعد بیا مصاحبه .آیا تاکنون از این نوجوان درس نگرفتند مگر هدف امام حسین وخانم زینب کبری چه بود . بایدمواظب بود که دشمن اندیشه توجیه را در جامعه به وجود نیاورد هدف ما مقدس است وبعد عاشوراست که ماموریت اصلی شروع می شود الان زمانی است که باید کار زینبی کرد باید از ارزشهای اسلامی دفاع کرد نباید اصالت ارزشها واهداف اسلام ونظام اسلامی مورد تهدید قرار گیرد .

محمدزاده با تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین (ع)وشهادت اشرفی اصفهانی عنوان کرد: نماز جمعه باید هر هفته از هفته های قبل رونق تر و باشکوه ترباشد چرا که دشمن از این نماز جمعه واز صفوف فشرده نماز جمعه ترس دارد وباید به نماز جمعه با اهمیت خاص نگاه کرد چرا که در قرآن نیز به نماز جمعه آیات خاصی اشاره شده است وسوره جمعه نیز اهمیت نماز جمعه را نشان می دهد دشمن آن روز خوشحال می شود که نماز جمعه ها از رونق بیفتد و ترس دشمن از این است که در خطبه های نماز جمعه دشمنان رسوا می شوند ومسائل ومشکلات مردم مطرح می شود و قلب فرهنگ هرشهر در نماز جمعه آن شهر است.

وی با اشاره به حضور۱۲ساله خود در بین مردم شهرستان شبستر ابراز کرد:  من به نوبه خود از شما مردم فهیم ولایی شهرستان تقدیر وتشکر می کنم که همیشه با حضور در نماز جمعه مشت محکمی بردهان دشمنان می کوبید.

محمدزاده با گرامیداشت روز پیوند اولیا ومربیان گفت:اولیا و مربیان در جامعه نقش اساسی دارند و باید اولیا در کنار معلمان به همت هم بتوانند در جهت تربیت فرزندان برومند وسالم تحویل جامعه دهند.

خطیب جمعه شبستر  در بخش پایانی سخنان خود با اشاره  به سرشماری نفوذ ومسکن خاطرنشان کرد:خانواده ها با با ثبتنام به موقع اینترنتی در سرشماری دولت را درجهت برنامه ریزی ودر حل مشکلات مردم یاری نمایند .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.