کد خبر : 119040
تاریخ انتشار : جمعه 14 اکتبر 2016 - 9:48

به پیشنهاد دولت و تصویب مجلس دهم صورت گرفت

درج ردیف جدید در قبوض برق به نام “بیمه پایه”/ ارقام قبوض بالا می‌رود

درج ردیف جدید در قبوض برق به نام “بیمه پایه”/ ارقام قبوض بالا می‌رود

با تصویب مجلس شورای اسلامی و پس از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ به دولت، ردیف جدیدی در قبوض برق با نام “بیمه پایه حوادث طبیعی” گنجانده خواهد شد.

  به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح بخشی از لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، بخشی از تأمین مالی این لایحه را از طریق قبوض برق تصویب کردند.

نمایندگان مجلس دهم در آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان اصلاح لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی جهت تامین نظر شورای نگهبان، با اصلاح ماده ۵ این لایحه با ۱۵۵ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۵ اصلاح شده این لایحه؛ درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی از مالکان آنها دریافت شود و الباقی حق بیمه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبار ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷ بهمن ماه سال ۸۰ و اصلاحات بعدی آن مستقیما به حساب صندوق پرداخت شود.

این ردیف جدید که پس از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ به دولت، در قبوض برق گنجانده خواهد شد هر سال بر اساس فرمول مشخصی افزایش می یابد تا ظرف ۱۰ سال از آغاز اجرای این قانون سهم مالکان واحدهای مسکونی از پرداخت حق بیمه پایه صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به صددرصد و سهم سازمان مدیریت و بحران کشور به صفر برسد.

در نخستین سال اجرای این قانون سهم مالکان از حق بیمه پایه ماهیانه واحدهای موجود در روستاها، شهرهای کوچک با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر و شهرهای بزرگ به ترتیب نباید از ۵ هزار ریال،‌ ۷۵۰۰ ریال و ۱۰ هزار ریال بیشتر باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.