کد خبر : 118035
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اکتبر 2016 - 14:17

استاندار آذربایجان شرقی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد اشتغال‌زایی تعریف و ارائه شوند

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد اشتغال‌زایی تعریف و ارائه شوند

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال و تعریف فرصت‌های جدید شغلی در جامعه، گفت: امروز هیچ فردی در بازار کار بدون داشتن مهارت شرایط لازم برای اشتغال را نخواهد داشت.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با وی، اظهار داشت: لازم است مدیران و کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای با همت خود در راستای تغییر نگرش جامعه نسبت به آموزش‌های فنی و مهارتی بکوشند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته تصور بر این بود که افرادی که به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای روی می‌آورند افرادی بی‌استعداد و بازمانده از تحصیل هستند که امروزه این تصور کاملا از بین رفته و به نوعی همه اقشار جامعه خود را نیازمند این نوع آموزش‌ها می‌بینند.

جبارزاده با بیان این که حل مشکل بیکاری یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مهم‌ترین دغدغه مدیریت استان است، گفت: سعی داریم با مشارکت دستگاه‌های دخیل در راه ایجاد فرصت‌های شغلی قدم‌های موثری برداریم که جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در این راستا مهم و اثربخش خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی از مدیران آموزش فنی و حرفه‌ای استان خواست تا طرح‌های آموزشی را بر مبنای اشتغال اقشار مختلف تعریف کنند.

وی، سند تدبیر توسعه استان را در این میان مهم و شناسایی پتانسیل‌ها و چالش‌های استان در این سند را به عنوان یک برنامه جامع برای حل معضلات استان و همچنین مبنایی برای نیازهای آموزش شغلی ارزیابی کرد.

جبارزاده اظهار داشت: ارایه آموزش‌های فنی در زمینه حرفه‌های کم‌هزینه همانند قالی‌بافی و صنایع‌دستی مورد حمایت بوده و ورود مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان به موضوعاتی همانند صنعت چرم و کفش استان به عنوان مشاغل اصیل و سنتی نیز لازم و ضروری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ورود خیرین به امر مهارت‌آموزی در استان را خواستار شد و گفت: سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز استان ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه هزینه کردند و انتظار داریم که بخشی از همت خیران عزیز در راه اشتغال و حرفه‌آموزی صرف شود، چرا که ارزش معنوی ایجاد شغل برای جوانان کمتر از مدرسه‌سازی نیست.

در این دیدار یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی هم گزارشی از عملکرد و اقدامات این اداره کل را ارایه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.