کد خبر : 117609
تاریخ انتشار : شنبه 8 اکتبر 2016 - 12:25

هر چه دارم از امام حسین(ع) است/ وعاظ قبل موعظه خود عمل‌گرا باشند/ تلاش برای کسب رتبه برتر در مسابقات کشوری به منظور تلاوت قرآن در محضر رهبری

هر چه دارم از امام حسین(ع) است/ وعاظ قبل موعظه خود عمل‌گرا باشند/ تلاش برای کسب رتبه برتر در مسابقات کشوری به منظور تلاوت قرآن در محضر رهبری

نفر اول سی‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن در رشته حفظ در آذربایجان‌شرقی از تلاش برای کسب رتبه برتر در مسابقات کشوری به منظور تلاوت قرآن در محضر رهبری خبر داد و گفت: هر چه دارم از امام حسین(ع) است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، امیررضا قیامی، حافظ کل قرآن‌کریم که مقام اول سی‌ و نهمین دوره مسابقات استانی اوقاف را کسب کرده، در یک گفت‌وگوی صمیمی، به بیان خاطره‌ها، سختی‌ها و اهداف خود در زمینه قرآن پرداخت.

* تحصیل حافظ قرآن تبریزی در رشته عمران

این حافظ کل قرآن‌کریم در معرفی خود اظهار کرد: امیررضا قیامی، متولد ۷۷ در تبریز و در یک خانواده چهار نفری به دنیا آمده که کوچک‌ترین عضو خانواده هستم، پدرم کارمند تراکتورسازی و مادرم خانه‌دار هستند و خواهرم نیز حافظ ۴ جزء از قرآن کریم هستند؛ علاوه بر این‌ها امسال نیز با قبولی در رشته عمران مشغول به تحصیل هستم.

وی در خصوص نحوه انس و علاقه نسبت به قرآن را چنین بیان کرد: با توجه به اینکه در خانواده مذهبی بزرگ شده‌ام و پدرم نیز از مداحان اهل بیت(ع) هستند در سن ۵ سالگی با کمک مادرم که شعرهای حضرت عباس(ع) و رقیه(س) را به من یاد می‌داد، به مداحی مشغول بودم که مورد توجه و علاقه آحاد مردمی قرار می‌گرفت.

قیامی ادامه داد: در همان دوران با کمک پدر و مادرم یک جزء از قرآن کریم را نیز حفظ کرده بودم و مداحی و حفظ یک جزء مقدمه‌ای برای ایجاد انگیزه و شروع حفظ قرآن کریم در من شد.

حافظ جوان تبریزی به بیان نحوه شروع و آموزش قرآن پرداخت و گفت: در دوره پنجم ابتدایی، کلاس قرآنی در دارالقرآن نورالائمه را دیدم و با پدرم راهی ثبت‌نام در این کلاس‌ها شدم و البته پدر مایل به آموزش قرائت بودند و من بیشتر علاقه به حفظ داشتم و از این رو در هر دو کلاس قرائت و حفظ ثبت‌نام کردم ولی حفظ قرآن را زیر نظر استاد محمدصادق زارعان ادامه دادم.

وی افزود: با توجه به اینکه یک کودک بسیار بازیگوشی بودم در دوران حفظ به سختی در یک جا می‌نشستم و قرآن می‌خواندم ولی چون علاقه فراوان به یادگیری داشته و عزم خود جزم کرده و هدف حفظ کل را برگزیده بودم و در طول سه سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

قیامی زحمات و تلاش‌ها و همچنین صبر خانواده خود را در جهت یادگیری قرآن را یادآور شد و گفت: تمام محفوظات خود را به مادرم تحویل می‌دادم و آن دوران به گونه‌ای بود که پدر و مادرم از تمام تفریحات، میهمانی‌ها و مسافرت‌های خود زده بودند و پا به پای من در این راه همراهی می‌کردند.

وی تأثیر استاد را در حفظ قرآن بسیار اثرگذار دانست و بیان کرد: بیشترین انگیزه و اثر را استاد زارعان ایجاد کرده است و به طوری که با تمام کمبود امکانات همیشه با اشتیاق و روحیه خوب به آموزش قرآن پرداخته‌اند که باعث چندین برابر شدن روحیه من در راه قران می‌شد.

قیامی تصریح کرد: در اوایل حفظ استاد زارعان با نیم صفحه شروع کردند ولی بعد از جزء ۲۴ حفظ به دو و سه صفحه در روز همراه با ۴۰ صفحه مرور محفوظات قبلی بود و به طوریکه موفق به حفظ جزء سی در یک جزء شدم و البته بعد از پایان حفظ کل به حفظ معنای قرآن نیز پرداخته‌ام.

نفر اول سی‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن در رشته حفظ در استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اکنون در تمام مسائل اجتماعی و فردی با استاد زارعان مشاوره می‌کنم و اگر در یک مسأله مخالفت بکنند مطمئناً به حرف وی عمل می‌کنم.

وی در خصوص رتبه‌های کسب کرده در زمینه قرآن را یادآور شد و گفت: رتبه‌های زیادی کسب کرده‌ام ولی رتبه‌های شاخص رتبه دوم مسابقات کشوری بسیج دانش‌آموزی اهواز، رتبه دوم مسابقات کشوری زیر ۱۸ سال همدان، و رتبه اول سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان، است.

* با کسب رتبه برتر در مسابقات کشوری می‌توانم در محضر مقام معظم رهبری تلاوت کنم

قیامی با بیان اینکه ۲۷ مهرماه به مسابقات کشوری اعزام خواهم شد، گفت: با توجه به اینکه مسابقات قرآنی اوقاف از سطح بالایی برخوردار بوده و معتبرترین مسابقات کشور در قران است ولی تا به امروز هیچ استاد و کلاس رفع اشکال تدارک دیده نشده است و حتی روز اعزام به مسابقات کشوری را نیز با پرس و جو و پیگیری های خودم متوجه شدم.

وی افزود: اکنون تمرینات خود را استاد زارعان انجام می‌دهم و تمام تلاش خود را برای کسب رتبه در مسابقات گیلان خواهم کرد.

این حافظ کل قرآن کریم یادآور شد: یکی از دلایل و انگیزه‌هایم برای کسب رتبه در مسابقات کشوری به دلیل تلاوت در محضر مقام معظم رهبری است که از این طریق میسر خواهد شد.

* حفظ قرآن با هر استعداد و سطح هوشی امکان‌پذیر است

قیامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا به دلیل هوش و استعداد فراوان موفق به حفظ قرآن کریم شده‌ای، گفت: حفظ قرآن کریم ربطی به سطح هوشی و میزان استعداد ندارد و هر کسی با هر سطح هوشی و فقط با تلاش و انگیزه می‌تواند حفظ را شروع کند.

وی به کم رنگی انس با قرآن کریم و فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره و بیان کرد: کم‌رنگی و کم اهمیتی نسبت به قرآن در کشور باعث ایجاد مشکلات در بین مردم و جامعه شده است.

نابغه قرآنی کشور با اشاره به علاقه همکلاس‌هایش به قرآن گفت: تعدادی از هم‌کلاسی‌هایم بعد از اینکه متوجه شدند من حافظ کل قرآن کریم هستند به قرآن علاقه پیدا کرده و نسبت به یادگیری قرآن اقداماتی نیز انجام داده‌اند.

وی به اهمیت دروس و همچنین معلمان مدارس در زمینه جهت‌دهی افکار دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: برخی از معلمان به علت سطح علمی پائین و همچنین اخلاق ناپسند جوابگوی سئوالات دانش‌آموزان نبوده و حتی نمی‌توانند علایق دانش‌آموز را شکوفا کنند و از این رو کتب دینی کمترین میزان علاقه و اهمیت در بین دانش‌آموزان را دارد.

* بزرگ‌ترین هدف قرآنیم کشاندن حفظ قرآن از زیر  سایه قرائت است

قیامی با اشاره به اینکه شبکه‌های قرآن و سایر شبکه‌ها بیشتر بر روی قاریان قران تمرکز کرده است و کمتر به تلاوت و معرفی حفاظ می‌پردازد، گفت: چند هدف قرآنی را پیشه راه خود قرار داده‌ام که یکی از آنها کشاندن حفظ قرآن کریم از سایه قرائت است.

وی ادامه داد: در سایر کشورها از جمله مصر که قاریان و حافظان برتر و بین‌المللی زیادی را به جامعه مسلمین معرفی کرده است می‌توان مشاهده کرد که تمامی قاریان برتر این کشور اول حافظ کل قرآن هستند و سپس به قرائت مشغول شده‌اند.

حافظ برتر کل قرآن کریم به هدف دیگر خود اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه برخی ضدقرآنی و ضداسلامی در جامعه مشغول به فعالیت بوده و درصدد تغییر افکار مردمی از اسلام ناب محمدی هستند، می‌خواهم با نشانه‌های قرآنی پاسخگوی تمام شبهات آن‌ها باشم تا بدانند قرآن یک کتاب آسمانی و معجزه الهی است.

* حضور خداوند را بیشتر حس کردم

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قرآن چه تاثیری در زندگی فردی داشته است، گفت: به دلیل اینکه در سن کودکی به حفظ قرآن کریم شروع کرده‌ام و شاید درک چندانی از موضوع نداشته‌ام ولی به تدریج حضور خداوند را بیشتر حس کرده و خود را در محضر خداوند می‌دانم.

قیامی اضافه کرد: همه آیات قرآن کریم زیبا و دلنشین و پر از معجزه هستند ولی از ابتدای شروع به حفظ قرآن کریم وقتی آیات ۸۳ تا ۸۷ سوره الشعراء را می‌خوانم چنان حسی وجودم را فرا می‌گیرد و حالت وصف ناپذیری می‌گیرم.

* به صورت حرفه‌ای تکواندو انجام می‌دهم

وی بیان کرد: قرآن من را محدود نکرده و در کنار آن به فعالیت‌های جنبی از جمله به صورت حرفه‌ای تکواندو انجام می‌دهم و البته شنا، فوتبال و حتی سایر کلاس‌های آموزشی نیز استفاده می‌کنم.

قیامی خاطرنشان کرد: هر چیزی که دارم از امام حسین(ع) است و امیدوارم روزی فرا رسد که وعاظ قبل موعظه خود عمل‌گرا باشند و همچنین مسؤولانی کوچک‌ترین توجهی هم به قرآنیان داشته باشند نه اینکه بعد از کسب رتبه‌های برتر که چندین سال استان از این رتبه ها محروم بود، تازه مسؤولان بپرسند چندم شدید؟

** همیشه به نان حلال و کسب روزی حلال اعتقاد فراوان داشته‌ام

محمد قیامی، پدر نماینده استان در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کشور نیز اظهار کرد: همیشه به نان حلال و کسب روزی حلال اعتقاد فراوان داشته‌ام و از این رو فرزندانم جز اولاد صالح هستند و همیشه به وجودشان افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: در برخی از مواقع فرزندانم برخی از مسائل را به من و همسرم یادآور می‌شود و باعث جلوگیری از اشتباه و خطا می‌شوند.

پدر حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه امیررضا، عمر خود را صرف یادگیری قرآن کرده است، گفت: جامعه ایران یک جامعه اسلامی است ولی به قدری که به مسائل ورزشی اهمیت می‌دهند به مسائل قرآنی و قهرمانان قرآنی بها داده نمی‌شود.

* توجه به قرآن در ندامتگاه‌ها را می‌بندد

پدر امیررضا قیامی با بیان اینکه قرآن موجبات برکات در زندگی افراد فراهم می‌کند، تصریح کرد: اگر به صورت قطعی و از درون به قرآن توجه شود هیچ خلافی و شری در جامعه رخ نخواهد داد و حتی در تمام زندان‌ها بسته می‌شود.

وی اذعان داشت: برخی از مسؤولان در سخن چیزی می‌گویند و در عمل متفاوت از حرفشان عمل می‌کنند و این دچار تناقض و کم رنگی برخی از مسائل می‌شود.

* پدر و مادرها باید به کسب روزی حلال دقت فراوان بکنند

مهناز صدیقی، مادر حافظ برتر کل قرآن کریم نیز به دوران حفظ و سختی‌های آن زمان اشاره کرد و گفت: همیشه علاقه داشتم فرزندانم با مکتب امام حسین(ع) قد بکشند و از این رو زمانی که پسرم مداحی می‌کرد شعرهای مدح را یادش می‌دادم.

وی اظهار کرد: در دوران حفظ، برخی از اقوام و دوستان گمان می‌کردند هر کسی به سمت قرآن برود، منزوی و گوشه‌نشین خواهد بود در حالی که همه فامیل علاقه زیادی به رفت‌وآمد با ما دارند.

مادر امیررضا قیامی افزود: دوران حفظ امیررضا مصادف با فوت دو مادر بزرگش و درگذشت برادرم بود ولی با این وجود این مشکلات، دلیلی برای سستی امیررضا از مسیر قرآن نبود.

وی خاطرنشان کرد: پدر و مادرها باید به کسب روزی حلال دقت فراوان بکنند و نقش آن را کوچک ندانند و البته کمی هم در برخی از مسائل از جمله کم اهمیت شمردن نقش ماهواره در خانه‌ها، رفت و آمد به هر کس و ناکس و … فرزندان ناصالح را به بار خواهد آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.