کد خبر : 116448
تاریخ انتشار : جمعه 30 سپتامبر 2016 - 11:24

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

۵۰ میلیارد ریال برای طرح‌های اشتغال دهیاری‌های آذربایجان شرقی اختصاص می‌یابد

۵۰ میلیارد ریال برای طرح‌های اشتغال دهیاری‌های آذربایجان شرقی اختصاص می‌یابد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: با انتخاب آذربایجان شرقی به‌عنوان استان الگوی اقتصاد مقاومتی، تسهیلات ارزان‌قیمت به روستائیان ارائه می‌شود بانک‌ها نیز موظف به پرداخت تسهیلات با بهره ۴ درصد به متقاضیان مشاغل خانگی هستند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، تقی کرمی در حاشیه جلسه توسعه روستایی و عشایری شهرستان اهر با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: با عنایت به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” نام‌گذاری شده و جهت‌گیری دولت نیز قطعاً بر روی روستاها متمرکزشده و قطعاً محور توسعه از روستاها می‌گذرد.

وی بابیان اینکه درگذشته تمرکز دولت، ‌شهر محور بود گفت: نگرش شهر محور گذشته نه‌تنها باعث پیشرفت نشد بلکه در مدار توسعه نیز باعث عقب‌ماندگی شد امروزه نیز باوجود گسیل کردن امکانات معیشتی، نتوانسته‌ایم سکونت و اشتغال را در روستاها پایدار کنیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی تنها عامل ماندگار کردن روستائیان را اشتغال عنوان کرد و ابراز داشت: در راستای ایجاد اشتغال برای روستائیان از ۷ منبع مختلف تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌شده که یکی از آن‌ها ساماندهی صندوق‌های خرد روستایی است اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری، جهاد کشاورزی و یک NGO در بخش خصوصی در این زمینه نقش ایفا می‌کنند که فعالیت‌های جهاد کشاورزی در این زمینه مثبت ارزیابی می‌شود.

کرمی دستگاه دیگر پرداخت‌کننده تسهیلات اشتغال را صندوق اشتغال دستگاه‌های دولتی معرفی کرد و افزود: چون آذربایجان شرقی به‌عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب‌شده، تسهیلات ارزان‌قیمت به روستائیان ارائه می‌کنند بانک‌ها نیز موظف به پرداخت تسهیلات بانکی با بهره ۴ درصد به متقاضیان مشاغل خانگی درزمینهٔ های شهری و روستایی هستند.

وی فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه عاشورا را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: بسیج سازندگی سپاه عاشورا مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت با بهره ۲ درصد به دهستان‌های استان درزمینهٔ اشتغال پرداخت می‌کند که از بخشداران و دهیاران عزیز انتظار داریم تا با بسیج سازندگی سپاه عاشورا همکاری کاملی داشته باشند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی به امضای تفاهم‌نامه با بانک سینا نیز اشاره کرد و بیان داشت: بانک سینا مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال در استان تسهیلات شتغالزایی به واحدهای تولیدی می‌دهد که این مبلغ با مذاکرات بعدی تکرار خواهد شد.

کرمی ادامه داد: پست‌بانک نیز با بهره ۸ درصد تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح‌های اشتغال دهیاری‌های استان پرداخت می‌کند ما درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی ۱۰۰ روستا را در استان به‌صورت پایلوت در نظر گرفته‌ایم که نزدیک ۵ میلیارد ریال برای هر دهیاری در نظر گرفته‌ایم که جمعاً مبلغی بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال را شامل خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.