کد خبر : 116049
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 سپتامبر 2016 - 10:58

خواص درمانی شگفت انگیز این ماده خوشمزه

خواص درمانی شگفت انگیز این ماده خوشمزه

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: مصرف منظم شکلات می تواند از بروز بیماری هایی همچون قلبی عروقی جلوگیری کند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، تیرنگ رضا نیستانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره خواص شکلات اظهار کرد: شکلات یکی از محبوب ترین خوراکی های جهان است که خوردن منظم و به اندازه آن می تواند تاثیر بسزایی در سلامتی داشته باشد که این اثربخشی نیازمند پیروی از رژیم غذایی سالم و فعالیت منظم روزانه است.

وی ادامه داد: این ماده غذایی به دلیل اینکه حاوی درصدی از کاکائو و ترکیبات پلی فلونین است، خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و از بروز بسیاری از عارضه ها جلوگیری کند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در خصوص ارتباط مصرف شکلات با جلوگیری ازبروز بیماری، افزود: آنتی اکسیدان ها موجود در شکلات، ترکیباتی هستند که به تقویت قدرت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری و عفونت کمک کرده و سبب کاهش آثار مضر ناشی از اکسیداتیو اشعه فرابنفش بر پوست می شود.

نیستانی تصریح کرد: شواحد نشان می دهد، مصرف شکلات تلخ به کاهش کلسترول بد خون(LDL) در مردان و افزایش سطوح کلسترول خوب(HDL) کمک می کند که با کاهش میزان پلاک های مضر خون از خطر ابتلا به بیماری قلبی را در بلند مدت کاسته می شود.

وی در خصوص باور اشتباه علاقه مندان برای مصرف بیش از حد شکلات در طول روز، ابراز داشت: متاسفانه در صنعت شکلات سازی توجه به تطابق قرار دادن محصول با ذائقه مصرف کننده، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از تمهیدات لازم برای افزایش میزان علاقه مندی، افزودن کره کاکائو و شکر به شکلات می باشد که این مساله منجر به افزایش وزن و بیماری های دیگر در میان دوستداران شکلات می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه تاثیرگذاری شکلات نیازمند موارد مهی است، عنوان کرد: میزان اثربخشی این ماده غذایی در گرو عواملی مانند سهم مصرف، تعداد دفعات مصرف در طول روز، هفته و ماه است که حتی یک ماده غذایی مفید بدون در نظرگرفتن این عوامل تأثیر چندانی بر سلامت ندارد..

نیستانی یادآور شد: تاثیر یک ماده با انجام یک برنامه غذایی منظم معنا پیدا می کند و به این ترتیب صرفا کسانی از آثار مفید شکلات بهره مند می شوند که دارای یک رژیم غذایی سالم و وزن کنترل شده باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.