کد خبر : 115647
تاریخ انتشار : شنبه 24 سپتامبر 2016 - 10:47

۷۰۰ هزار دانش‌آموز آذربایجان شرقی در ۸ هزار مدرسه سال تحصیلی را آغاز کردند

۷۰۰ هزار دانش‌آموز آذربایجان شرقی در ۸ هزار مدرسه سال تحصیلی را آغاز کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، دوره متوسط اول و دوم روز اول سال تحصیلی ۹۵-۹۶ را آغاز کردند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، جعفر پاشایی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و افتتاح پروژه‌‌های عمرانی آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه ۲هزار معلم از دانشگاه‌های فرهنگیان و استخدام دولتی وارد دستگاه تعلیم و تربیت شده‌اند، اظهار داشت: این افراد وظیفه تربیت ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۸ هزار مدرسه را به عهده دارند.

وی افزود: تمام دبیران برای تدریس کتب تازه تالیف شده آموزش دیده و همچنین  سنجش سلامت نوآموزان و کلاس اولی‌ها و سایر اقدامات برای شروع مدارس صورت گرفته است.

پاشایی به افتتاح ۷۰ پروژه آموزش و رفاهی اشاره کرد و افزود: ۲۵ پروژه نمازخانه در جهت نهضت راه نمازخانه مدارس استان بوده است.

وی ادامه داد: ۳۰۰ کلاس درس نیز به مجموعه کلاس‌های تعلیم و تربیت در سال تحصیلی افزوده شده که از اقدامات شاخص در سال‌جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افتتاح ۲ پروژه ملی و یک پروژه استانی خبر داد و گفت: آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سایر مدارس کشور به صورت پروژه ملی است که با رویکرد تامین آرامش خاطر دانش‌آموزان برای ارتقای انگیزه تحصیل و تکریم منزلت معلمان برای ارتقای انگیزه و تکثیر رضایت‌مندی عمومی اولیا برای مشارکت عمومی خواهد بود.

وی به آغاز طرح آمارگیری نفوس و مسکن سال‌جاری اشاره کرد و گفت: امید است مردم عزیز در این امر بزرگ همکاری لازم را به عمل آورند و اطلاعات دقیق و درست در اختیار ماموران قرار دهند.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان با برنامه‌ریزی منسجم در حوزه‌های مختلف ورزشی، رفاهی، آموزشی و پرورشی و نهضت سواد آموزش گامی موثر در مسیر ارتقای تعلیم و تربیت برداشته است.

پاشایی با اشاره به اینکه در سال‌جاری با اقدامات ابتکاری با تلاش‌های مجموعه همکاران، آموزش و پرورش در شاخص‌های عمومی و اختصاصی به عنوان دستگاه اول انتخاب شده‌ است، گفت: در تمامی برنامه‌ها کیفیت بخشی و تکریم و توسعه رایگان آموزشی مد نظر بوده است و این مقدمه نتایج مطلوب برای این نهاد است.

وی به ۶۲ مدرسه در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد مدارس زیر حدنصاب تعداد دانش آموزی بوده که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای این تعداد دانش‌آموز خرید خدمات آموزشی و اعزام معلم خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.