کد خبر : 115161
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 سپتامبر 2016 - 12:57

تمامی بیمارستان‌های کشور به اتوماسیون پزشکی مجهز شدند

تمامی بیمارستان‌های کشور به اتوماسیون پزشکی مجهز شدند

معاون درمان وزرات بهداشت، درمان و آموش پزشکی، گفت : قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، تنها ۹۰ بیمارستان این وزرات دارای اتوماسیون پزشکی بود اما اکنون تمامی بیمارستان‌ها به اتوماسیون پزشکی مجهز شده و مسیری کاملا جهشی را طی کرده است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، محمد حاجی آقاجانی قبل از ظهر امروز در نخستین همایش ملی فناوری اطلاعات سلامت و پنجمین همایش سالانه ارتقای مدیریت اطلاعات سلامت که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در چند دهه اخیر کشور در زمینه علوم پزشکی و علوم بالینی مسیر ترقی را طی کرده و با وجود نقصان هایی، وضعیت رو به توسعه ای را سپری کرده است.

وی افزود: هم اکنون ایران در زمینه خدمات پزشکی در منطقه جایگاه خوبی را داراست اما در این میان بحث مدیریت سلامت در کنار رشد رو به جلوی علوم بالینی پزشکی رشد کندی داشته و مدیریت اطلاعات به خوبی صورت نگرفته است.

آقاجانی در ادامه افزود: در کشورهای توسعه یافته سیستم های اتوماسیون توسعه پیدا کرده اما کشور ما با دو دهه تاخیر این کار را انجام داده و آن هم بدون نظم و سامان این مهم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این دو دهه فاصله و عقب ماندگی مشکلات جدی برای ما ایجاد کرده است، ادامه داد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، تنها ۹۰ بیمارستان این وزرات دارای اتوماسیون پزشکی بود اما اکنون تمامی بیمارستان ها به اتوماسیون پزشکی مجهز شده و مسیری کاملا جهشی را طی کرده است.

وی همچنین ادامه داد: این برنامه پنج ساله نوشته شده بود ولی خوشبختانه روند این جریان کمتر از دوسال طی شد.

وی درادامه با اشاره به سامانه قاصدک در حوزه درمان اظهار داشت: با این سامانه پرداخت مبتنی بر عملکرد و مدیریت اطلاعات ذی قیمت در اختیار مدیریت قرار داد.

وی ادامه داد: اطلاعات بیش از ۲۵۰ هزار نفر از شاغلین وزرات بهداشت هم اکنون در اختیار وزراتخانه است.

معاون درمان وزرات بهداشت همچنین به کلید خوردن سامانه اطلاعات موسسات پزشکی در یک سال اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون صدور مجوز موسسات پزشکی از طریق اتوماسیون صورت می گیرد و ۲۰ هزار موسسه در ۳۵ نوع در این سامانه ثبت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون اطلاعات جامعی در این خصوص در دست نبود ولی اکنون ۹۵ درصد موسسات ثبت شده و حذف دستی صدور پروانه، کاهش بروکراسی و خطا و به حداقل رسیدن سلایق در صدور پروانه ها را خواهیم داشت.

آقاجانی همچنین ادامه داد: ایجاد سامانه گردشگری سلامت و همچنین سامانه اعتبار بخش پزشکی برای انجام یکنواخت خدمات موسسات پزشکی آماده و آبان ماه بهره برداری می شود.

معاون درمان وزرات بهداشت با بیان اینکه برای مدیریت حوزه درمان برنامه های متداولی در دست اجراست، افزود: برای تجمیع اطلاعات، سامانه جامع مدیریت کشور خواهیم داشت تا تبادل اطلاعات به سهولت و وضعیت بهتری برای کاربران ایجاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.