کد خبر : 115111
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 سپتامبر 2016 - 11:04

هشدار درباره شیوع مجدد بیماری تب برفکی/ در صورت عدم همکاری آغاز تلفات دامی از‌ آبان

هشدار درباره شیوع مجدد بیماری تب برفکی/ در صورت عدم همکاری آغاز تلفات دامی از‌ آبان

رئیس منطقه ۴ سازمان دامپزشکی کشور در مورد عدم همکاری مناسب دامداران در بحث فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی هشدار داد.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، امیرحسین بهداد در مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه ۴ کشور در مورد عدم همکاری مناسب دامداران در بحث فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی هشدار داد و اظهار داشت: با وجود اینکه الان در استان آذربایجان‌شرقی این بیماری کاملا کنترل شده است و واکسن هم به میزان کافی وجود دارد ولی اگر دامداران همکاری نکنند و استقبال نکنند، همان تلفاتی را که در چند ماه گذشته داشته‌ایم، قطعا در آبان ماه سال جاری نیز تلفات خواهیم داشت.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی توصیه کرد، تمام دامداران و روستائیان عزیز این هست که به خاطر بهای ناچیز واکسن که برای هر گاو سه هزار تومان می‌باشد، دام‌های خود را در معرض خسارت بیشتر قرار ندهند و با واکسیناتورهای این اداره همکاری های لازم را انجام دهند.

جهان پیما مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور نیز در مورد تامین واکسن تب برفکی در کشور اطمینان داد و گفت: در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی، واکسیناسیون فقط بر روی جمعیت دام سنگین انجام می شود و واکسن کافی برای این طرح وجود دارد.

در این نشست مسائل و معضلات مربوط به حوزه دام بویژه واکسیناسیون تب برفکی در فاز اخیر، مشکلات و موانع اجرای طرح میزان شیوع بیماری بروسلوز، پایین بودن تعرفه واکسیناسیون بخش غیردولتی کمبود واکسن های استراتژیک، عدم تامین به موقع غرامت دامهای راکتور سل و بروسلوز و عدم همکاری مناسب دامداران در بحث واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین و چند موضوع در حوزه های دیگر دامپزشکی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در پایان مجمع، پیشنهادات استان‌ها برای بهبود روندکاری در موارد مطرح شد و مقرر شد توسط نماینده سازمان به اطلاع و نظر ریاست سازمان دامپزشکی کشور برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.