کد خبر : 115108
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 سپتامبر 2016 - 11:00

۵۲ درصد مساکن روستایی آذربایجان شرقی مقاوم‌سازی شد

۵۲ درصد مساکن روستایی آذربایجان شرقی مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: تهیه طرح هادی در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار یعنی در ۲۰۰۰ روستا آماده‌شده و در بیش از ۷۰۰ روستا نیز این طرح عملیاتی شده است که میانگین انجام طرح هادی در روستاهای استان ۳۶ درصد است و از متوسط کشوری جلوتر هستیم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، حافظ باباپور در حاشیه بازدید از طرح‌های هادی روستاهای شهرستان اهر اظهار داشت: حرکت خوبی که از سال قبل آغازشده تحویل قیر رایگان بوده که تأثیر خوبی روی کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته و باعث پیشرفت پروژه‌ها در بسیاری از زمینه‌ها شده است.

وی بابیان اینکه سهمیه قیر رایگان اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در سال گذشته ۱۰ هزار تن بوده گفت: به دلیل عملکرد مناسب اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در آسفالت‌ریزی معابر و پروژه‌های در دست اقدام این مجموعه، سهمیه قیر رایگان اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ۶۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی سهمیه قیر رایگان این اداره کل را ۱۶ هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: سال گذشته و با استفاده از ۱۰ هزار تن قیر رایگان ۳۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی استان آسفالت‌ریزی شد که پیش‌بینی می‌کنیم امسال با افزایش ۶۰ درصدی قیر رایگان این میزان به بیش از۵۰۰ هزار متر نیز برسد.

باباپور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۳۰۰ مترمربع از معابر روستایی شهرستان اهر آسفالت‌ریزی شد اظهار کرد: خوشبختانه با مشارکتی که در این شهرستان اتفاق افتاد این میزان با افزایش بیش از ۴ برابری به بیش از ۲۳ هزار مترمربع برسد.

وی ارزش ریالی قیری که دولت در اختیار اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گذاشت را ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با کمک مردم، دهیاری‌ها و شورای اسلامی عملیات زیرسازی و جدول‌گذاری به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال انجام شد که نشان از مشارکت گسترده مردم با دولت خدمتگزار بود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی به برخی از عملکردهای این اداره کل در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه طرح هادی در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار یعنی در ۲۰۰۰ روستا آماده‌شده و در بیش از ۷۰۰ روستا نیز این طرح عملیاتی شده است که میانگین انجام طرح هادی در روستاهای استان ۳۶ درصد است و خوشبختانه از متوسط کشوری جلوتر هستیم.

باباپور میزان صدور اسناد مالکیت در روستاهای استان را ۱۲۷ هزار فقره اعلام کرد و گفت: درزمینهٔ مسکن روستایی می‌توان گفت در سطح استان ۲۸۳ هزار مسکن در روستاهای استان وجود دارد خوشبختانه در طرح ویژه ساخت مسکن روستایی پس از سال ۱۳۸۴ و پس از بازسازی مناطق زلزله‌زده ارسباران بیش از ۵۲ درصد مساکن روستایی استان مقاوم‌سازی شده‌اند که در این زمینه نیز از متوسط کشوری جلوتر هستیم.

وی در پایان با ذکر اینکه وام مسکن روستایی نیز افزایش‌یافته است ابراز داشت: امسال وام مسکن روستایی به ۱۸ و ۲۰ میلیون تومان افزایش‌یافته که از مردم عزیز روستاهای استان درخواست می‌کنیم تا با گرفتن وام نسبت به مقاوم‌سازی خانه‌های خود اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.