کد خبر : 115088
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 سپتامبر 2016 - 9:36

لزوم تسریع در بازسازی و مرمت خانه پدری علامه امینی در روستای سردهایی سراب

لزوم تسریع در بازسازی و مرمت خانه پدری علامه امینی در روستای سردهایی سراب

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بر تسریع در بازسازی و مرمت خانه پدری علامه امینی در روستای سردهایی سراب تاکید کرد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، آیت الله علی ملکوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: همه ما موظف به تکریم و بزرگداشت بزرگان و دانشمندانی هستیم که عمر و وقت خود را صرف بقا و تحکیم امامت و ولایت کردند.

وی با اشاره به خدمات گرانسنگ و ارزشمند علامه امینی به جهان اسلام و مکتب تشیع علوی گفت: صیانت از آثار برجای مانده این بزرگوار در واقع احترام گداشتن به مقام علم و فقاهت است.

وی اظهار امیدواری کرد که تا هرچه سریع‌تر بازسازی و مرمت خانه پدری علامه امینی با مساعدت و توجه مسئولان و مردم به اتمام برسد.

در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی شهر سراب روستایی وجود دارد که نشان افتخار جهان تشیع و بزرگمرد عرصه دین و دانش علامه امینی را بر سینه دارد.

علامه امینی در روستای سردها در سال ۱۳۲۰ هجری قمری مردی چشم به جهان گشود که منشاء خدمات جاویدان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت شد.

وی تحصیلات مقدماتی را در تبریز گذراند و در جوانی به نجف رفت و پس از گذراندن مرحله‌ای از تحصیل دوباره به تبریز بازگشت.

بعد از مدتی تدریس و تحقیق در تبریز دوباره به نجف رفت و برای همیشه در آنجا ماند. وی در سال ۱۳۳۵ قمری تألیف کتاب شهداء الفضیله را آغاز کرد. موضوع این کتاب درباره عالمانی بود که در راه حق به شهادت رسیده‌اند. در این کتاب زندگی بیش از ۱۰۰ عالم شیعه از قرن ۴ تا ۱۴ ذکر شده‌ است.

اما “الغدیر” نام اثری است که علامه امینی در ۲۰ جلد به زبان عربی نگاشت. موضوع عمده کتاب اثبات واقعه غدیرخم به روایت اهل تسنن است و از این روست که علامه امینی را با این اثر، به عنوان احیاکننده ولایت می‌خوانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.