کد خبر : 114974
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 سپتامبر 2016 - 14:21

اعطای تسهیلات پانصد میلیارد ریالی در شش ماهه‌ی اول سال/ هیچ بانکی در حوزه‌ی بانک‌داری اسلامی به مانند مهر اقتصاد عمل نکرده است

اعطای تسهیلات پانصد میلیارد ریالی در شش ماهه‌ی اول سال/ هیچ بانکی در حوزه‌ی بانک‌داری اسلامی به مانند مهر اقتصاد عمل نکرده است

بهبودی از اعطای تسهیلات کم‌بهره به واحدهای صنعتی و واحدهای اشتعال‌زا خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری برای ۱۴ هزار نفر بالغ بر پانصد میلیارد ریال تسهیلات اعطاء شده است.

گروه اقتصادی آناج: نظام بانکداری نقشی بی‌بدیل در کل منظومه سیاست‌های اقتصادی و حتی روابط اجتماعی و اخلاقی جامعه ایفا می‌کند و به عنوان قلب تپنده عملیات پولی و اعتباری هر اقتصادی، نقشی مهم در کیفیت دیگر روابط و شاخصه‌های اقتصادی بر عهده دارد.

بر همین اساس گفت‌و‌گویی با امیر بهبودی رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

آناج: در رابطه با آغاز فعالیت های بانک مهر اقتصاد در استان بفرمایید:

بانک مهراقتصاد در سال ۷۲ در تهران و در سال ۷۵ در استان آذربایجان شرقی با نام موسسه قرض الحسنه بسیجیان آغاز به کار کرده است. پس از چند سال طی مراحل رشد به موسسه مالی اعتباری مهر تبدیل گردیده و پس از آن وارد عرصه‌های خدمات نوین بانکی شده و با توسعه و پیشرفت نام بانک مهر اقتصاد را به خود گرفته است.

این بانک از نظر منابع و مصارف و تعداد مشتریان در میان سایر بانک‌ها پیشگام بوده و با بهره گیری از کارکنان متعهد و درستکار سعی در جلب حداکثری رضایت مشتریان دارد.

بانک مهر اقتصاد در سطح کشور به تعداد ۸۰۰ شعبه و در استان آذربایجان شرقی ۳۷ شعبه دارد که ۱۶ شعبه‌ی آن در شهرستان‌ها و ۲۱ شعبه‌ی آن در تبریز می‌باشد و بیش از ۳۵۰ نفر در کلیه شعب استان مشغول به کار هستند.

آناج: از مهم‌ترین اقدامات بانک مهر در راستای اجرای عملی اقتصاد مقاومتی بفرمایید:

پس از ابلاغ فرمان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل، از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و در راستای لبیک گفتن و عملیاتی کردن فرمان معظم له ، بیش از ۳۴۰ جلسه بازاریابی تا شهریور ماه در کل استان تشکیل شده است. به این صورت که مدیران و رؤسای شعب و در اکثر اوقات بنده در سازمان‌ها ، شرکت‌ها و یا دفاتر کاری آنها حضور یافته‌‌ایم که البته بیش از ۷۰ درصد جلسات با مراکز تولیدی، صنعتی واشتغال زایی بوده است و با بازدید از کارخانه‌های تولیدی کوچک ، متوسط و بزرگ و شناسایی نیازهای آنها تسهیلات لازم در قالب انواع عقود اسلامی به آنها اختصاص داده‌ایم.

شعار ما پرداخت سریع و آسان تسهیلات می‌باشد به این صورت که تسهیلات را به سرعت وبه آسانی و بدون هیچ گونه معطلی در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

اعطای تسهیلات بالغ بر پانصد میلیارد ریالی برای ۱۴ هزار نفر در شش ماهه اول سال ۹۵

خوشبختانه از اول سال جاری تا به امروز نزدیک پانصد میلیارد ریال به تعداد ۱۴۰۰۰ نفر تسهیلات به اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از  واحد های تولیدی، صنعتی و اشتغال‌زایی اعطاء شده است. همچنین مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان بسیج سازندگی جهت اشتغال زایی برای افرادی که می‌خواهند شغلی مانند مرغداری، پرورش ماهی، پرورش قارچ، صنایع تبدیلی و… ایجاد کنند، اختصاص داده شده است که انشاءا… تا پایان بهمن ماه محقق خواهد شد، این افراد از طریق بسیج سازندگی به ما معرفی خواهند شد تا تسهیلاتی با درصد کم در اختیارشان قرار گیرد.

 

آناج: آیا برای مشاغل خاص تسهیلات ویژه‌ای دارید؟

بله البته در بانک مهر اقتصاد برای مشاغل خاص از جمله پزشکان، وکلا، قضات، هیئت علمی دانشگاه و کسبۀ های معتبر و … امتیازات خاصی داریم. به عنوان مثال : برای خرید مطب مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام با معرفی سه پزشک معتبر دارای مطب و بدون اخذ وثیقه ملکی در اختیار پزشکان قرار می‌دهیم که برای سایر مشاغل خاص نیز اینگونه است.

 آناج: با این روش‌های آسان پرداخت تسهیلات مشتریان شما چقدر خوش‌حساب هستند؟

خوشبختانه از لحاظ معوقات وضعیت مناسبی نسبت به سایر بانک ها داریم . چرا که اولاً قبل از پرداخت تسهیلات ، اعتبارسنجی اولیه صورت می‌گیرد و ثانیا تلاش می شود تسهیلات بر اساس نیاز واقعی مشتری و متناسب با توان بازپرداخت ایشان پرداخت گردد تا در موقع وصول نیز بانک با مشکل مواجه نگردد.

 آناج: مجموعه‌ی مهراقتصاد چه قدم‌های شاخصی برای اشتغال زایی برداشته است؟

قدم شاخصی که بانک مهر در خصوص اشتغال زایی برداشته، جایگزین کردن نیروهای جوان متعهد و بسیجی بجای نیروهای بازنشسته است. اخیرأ آزمون ورودی نیزبرای نیروهای جوان برگزار  گردید. همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست دولت نیز اینگونه است که نیروهای جوان استخدام شوند زیرا باعث رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در جامعه می شود.

البته این موضوع قابل ذکر است که تا به امروز بیش از ۱۸۰,۰۰۰ مورد شغل در سطح کشور توسط بانک مهر اقتصاد ایجاد شده است و این کار بسیار بزرگی است.

 آناج: از مهم ترین مولفه‌های بانکداری اسلامی در بانک مهر اقتصاد بفرمایید:

“بانک مهر اقتصاد به نگین بانکداری اسلامی است.” که البته در عمل این را نشان داده ایم به جرات می‌توانم بگویم که هیچ بانکی در ایران، در حوزه بانکداری اسلامی مانند بانک مهر اقتصاد  عمل نکرده است . از جمله اقدامات شاخص در این رابطه عبارت است از :

  • تشکیل کمیته شرعی و بازدید شرعی از شعب استان
  • انطباق دادن قراردادهای تسهیلاتی با موازین شرعی اسلام
  • برگزاری کلاس‌های آموزشی بانکداری اسلامی برای کارکنان در بدو و حین خدمت با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه
  • تهیه و چاپ کتاب در حوزه بانکداری اسلامی و…
  • برگزاری غرفه نمایشگاهی ویژه  بانکداری اسلامی
  • دیدار با علما ، مسئولین کشوری و لشکری و ارائه گزارش در حوزه بانکداری اسلامی و چندین اقدام با ارزش دیگر
  • محاسبه و پرداخت مابه التفاوت سود علی الحساب و قطعی برای  سپرده گذاران سپرده های سرمایه گذاری که سود علی الحساب دریافت کرده اند.

آناج: مهم ترین آرمان شما در زمینه بانکداری چست؟

بزرگترین هدف و آرزوی من در کنار خدمت به مردم شریف استان این است که بتوانم جایگاه فعلی بانک مهر را ارتقاء بخشم . در حال حاضر جایگاه فعلی بانک در بین بانک‌های استان در جایگاه پنجم قرار دارد که انشاءا… در پایان سال بتوانیم این جایگاه را تا رتبه سومی ارتقاء بخشیم. البته لازم است ذکر کنم در بعضی از شهرستان‌های استان ، بانک مهر اقتصاد رتبه اول را به خود  اختصاص داده است.

 آناج: مدیران ارشد استانی چه ارزیابی از کار بانک شما دارند؟

ارزیابی مدیران استانی از بانک مهر در چرخه اقتصادی استان، خوب است و این مرهون اعتماد و اطمینان مردم به این بانک است. چرا که در حال حاضر بانک مهر اقتصاد در استان بیش از ۸۰۰ هزار نفر مشتری دارد و این آمار در کشور حدود ۷ میلیون نفر می باشد.

در خاتمه از همه اصحاب رسانه تقدیر و تشکر میکنم انشاا… روزی برسد شاهد رونق کسب و کار حلال در جامعه اسلامی ایران عزیزمان باشیم.

گفت‌وگو از: رویا سلمانی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.