کد خبر : 114923
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 سپتامبر 2016 - 10:32

کری خطاب به روسیه: خودنمایی و نمایش در سوریه را متوقف کنید

کری خطاب به روسیه: خودنمایی و نمایش در سوریه را متوقف کنید

در حالی که روز گذشته اعلام شد که جنگنده‌های آمریکایی با حمله به ارتش سوریه چندین نیروی نظامی این کشور را کشته است،‌ وزیر خارجه آمریکا روسیه را به خودنمایی و نمایش دادن در خصوص تحولات سوریه متهم کرد.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از ان بی سی نیوز، پس از آنکه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حملات هوایی آمریکا در نزدیکی دیرالزور حداقل ۶۲ سرباز ارتش سوریه کشته و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه روسیه را به خودنمایی و نمایش دادن در سوریه متهم کرده است.

جان کری در حالی در مصاحبه با شبکه سی ان ان این اظهارات را مطرح کرده است که حدود یک هفته از آتش بس شکننده سوریه می گذرد. این آتش بس با توافق آمریکا و روسیه بین نیروهای دولتی سوریه و مخالفان برقرار شده است.

کری در ادامه افزود: بشار اسد به بمباران های بی رویه ادامه داده و بزرگترین محاصره کننده برای سوری‌ها در برابر کمک‌های انسان دوستانه است.

وی گفت: بزرگترین قضاوتی که آنها باید انجام دهند این است که اسد را از بمباران بی رویه علیه مردم، بازدارد. اگر واقعا درباره آتش بس جدی هستید، و آنها این طور می گویند، باید اسد را از پرواز کردن در شرایط کنونی، متوقف کنید.

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: بنابر این ما از روسیه می خواهیم تا خودنمایی و نمایش دادن را متوقف کند و برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه همکاری نماید.

پس از بمباران مواضع ارتش سوریه توسط جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا، روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.