کد خبر : 114912
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 سپتامبر 2016 - 9:52

هوشمندسازی برنامه‌های ترافیکی، ضرورت حمل‌ و‌ نقل پایدار/ تجهیزات ترافیکی باید، ضامن اطلاع‌رسانی و زیبایی شهر باشد

هوشمندسازی برنامه‌های ترافیکی، ضرورت حمل‌ و‌ نقل پایدار/ تجهیزات ترافیکی باید، ضامن اطلاع‌رسانی و زیبایی شهر باشد

شهردار تبریز، تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی را از مهم‌ترین بخش‌های ساختاری در حوزه حمل و نقل خواند و گفت: برنامه‌های ترافیکی شهر باید بر اساس ضرورت‌های حمل‌و‌نقل پایدار و هوشمند طراحی و اجرا شود.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در جلسه بررسی نوسازی تجهیزات ترافیکی شهر تبریز، حوزه حمل‌و‌نقل با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش عمده‌ای از جلوه‌‌های بصری شهر، مربوط به تابلوهای راهنمایی و رانندگی است؛ طراحی و جانمایی این تجهیزات باید به گونه باشد که علاوه بر بار نقش بازدارنده و اطلاع‌دهنده، آراستگی و زیبایی شهر را نیز حفظ کند.

وی نقش تابلوهای راهنمایی و رانندگی را در برنامه های زیرساختی «تبریز ۲۰۱۸» مهم و نقش‌آفرین خواند و افزود: متأسفانه بخشی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی تابع قواعد سنتی است که موجب سردرگمی گردشگران و حتی بروز تصادفات ریز و درشت در طول روز می‌شود.

شهردار تبریز، با بیان اینکه بهره گیری از الگوهای موفق خارجی و استفاده از نظرات کارشناسی، می‌تواند این معضل را برطرف کند، تصریح کرد: در مدیریت روز شهر، تأثیرگذاری بخش‌های خدماتی و عمرانی در گرو برخورداری از محتوای فرهنگی و آموزشی است؛ از این رو باید با عبور از اقدامات سنتی، به سمت هوشمندسازی برنامه های ترافیکی پیش رویم.

نجفی ادامه داد: استمرار برنامه‌های هوشمندسازی و اجرای الگوهای موفق کارشناسی، قطعاً در اصلاح برخی رفتارهای ناسازگار ترافیکی تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به تعامل اثربخش شهرداری تبریز با پلیس راهور، تصریح کرد: بازبینی در طراحی و جانمایی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، با در نظر داشتن جامعیت و دقت لازم، به خصوص در سه کریدور اتوبان پاسداران، اتوبان شهید کسایی و مسیر کمربندی آزادی، برنامه میان مدتی است که باید با مطالعه مسیرهای پایلوت مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه که سرهنگ ناصر میکائیلی رئیس پلیس راهور استان  و یعقوب وحیدکیا معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار تبریز نیز حضور داشت، انیمیشنی از طراحی و جانمایی تابلوهای جدید راهنمایی و رانندگی در میدان آذربایجان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/ت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.