کد خبر : 114778
تاریخ انتشار : شنبه 17 سپتامبر 2016 - 10:56

کودکان بیش‌فعال را اینگونه معالجه کنید

کودکان بیش‌فعال را اینگونه معالجه کنید

یک متخصص طب ورزشی گفت: کودکان بیش‌فعال را می‌توان بدون مراجعه به روانپزشک و تنها با انجام ورزش‌های منظم درمان کرد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، زهره هراتیان متخصص طب ورزشی، گفت: تمرینات ورزشی در دوران مختلف زندگی باید با توجه به سن، جنسیت و وضع سلامتی بدن انتخاب شود و لازم است جوانان از عضلات قوی و محکمی برخوردار باشند تا افزایش سن باعث سستی بدنشان نشود.

هراتیان با بیان اینکه ورزش کردن بر کودکان بیش‌فعال تاثیر بسزایی دارد، اظهار داشت: کودکان پیش فعال بیش از هم‌سن و سال‌هایشان به ورزش احتیاج دارند چرا که با ورزش انرژی خود را تخلیه و حرکاتشان را کنترل می کنند.

وی در ادامه افزود: والدین این کودکان برای درمان فرزندانشان به روانپزشک مراجعه و دارو دریافت می کنند. این در حالی است که کودکان بیش‌فعال بدون مصرف دارو و با ورزش کردن می توانند اختلالات عصبی، اضطراب و استرس را از خود دور کنند.

این متخصص طب ورزشی با بیان اینکه ورزش کردن بر فعالیت‌های مغز اثرگذار است، اضافه کرد: نرمش باعث می‌شود خونرسانی به مغز در بزرگسالان حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و به طور کلی فیزیولوژیک بدن متاثر از ورزش بوده و اکسیژن‌رسانی به مغز را تقویت می‌کند.

هراتیان با اشاره به افزایش عملکرد شناختی (ادراکی) زنان، تصریح کرد: انجام حرکات نرمشی به صورت مدام در زنان ۶۵ سال به بالا موجب افزایش کارایی شناختی در آنان شده و این افراد کمتر دچار ناهنجاری‌های ادراکی می‌شوند.

وی ورزش منظم را در تقویت شور و نشاط و درمان افسردگی زنان موثر خواند و یادآور شد: بهترین روش برای مبارزه با تنهایی و افسردگی در خانم‌ها ورزش منظم به خصوص به صورت دسته‌جمعی است چرا که با حضور در جمع و طبیعت همراه است.

به گفته این مخصص، ورزش کردن با کاهش خطر ابتلا به بیماری، امید به زندگی را دوچندان می‌کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.