کد خبر : 114565
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 سپتامبر 2016 - 11:08

افزایش ۴۷ سانتی‌متری ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته

افزایش ۴۷ سانتی‌متری ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تراز دریاچه ارومیه را در حال حاضر ۱۲۷۰٫۵۷ عنوان کرد و گفت: این دریاچه نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته حدود ۴۷ سانتی افزایش ارتفاع نشان می‌دهد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، خلیل ساعی صبح امروز در شورای فرهنگی اجتماعی دریاچه ارومیه اظهار داشت: حجم دریاچه نیز در حال حاضر ۲ میلیارد ۴۶۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته ۸۵۰ میلیون متر مکعب افزایش حجم داشته است.

وی بر لزوم خاموش کردن موتور پمپ چاه‌های آب کشاورزی در زمان های غیر ضروری، کاهش مجموع دبی آب‌های کشاورزی و سایر اقدامات تاکید کرد.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از برنامه‌ریزی استان در جهت کاهش هشت درصدی آب در بخش  کشاورزی و رسیدن به صرفه جویی سال ۴۰ درصدی طی پنج سال مصرف آب معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب خبر داد.

ساعی اذعان داشت: احیای دریاچه نیت اصلی است و ما باید سالانه هشت درصد را رعایت کنیم و اقدامات را با این برنامه وفق دهیم.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم اعلام کرد: روند کاهش مصرف آب به شکل ماهانه به کشاورزان اطلاع رسانی می‌شود.

کریم مهری با بیان اینکه بخش اعظمی از آب‌های مصرفی در چاه‌ها است، افزود: اصلاح الگوی کشت موضوعی نیست که بلافاصله بهره‌برداری تنها با یک اعلام سازمان رعایت کند و این مسئله به معیشت کشاورزان مربوط است که با اطلاع رسانی های مستمر همکاری‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در دو سال گذشته میزان سطح اراضی که به اصلاح الگوی کشت به ۶ هزار هکتار هدفگذاری شده است.

وی یادآور شد: در جاهایی که آب کنترل می شود اصلاح الگوی کشت هم سهل‌تر است اما در مسیل های قدیمی نیاز به کلی پاسبان جهت کنترل داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.