کد خبر : 114402
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 سپتامبر 2016 - 14:49

برگزاری برنامه‌های ویژه بیست‌و‌هشتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار

برگزاری برنامه‌های ویژه بیست‌و‌هشتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار

شهردار تبریز از برگزاری ‌برنامه‌های ویژه بیست‌و‌هشتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب خبر داد و گفت: برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای تبیین شعر و اندیشه استاد شهریار، طراحی و به‌زودی ارائه می‌شود.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: شهرداری تبریز برای دومین سال پیاپی، برنامه‌های متنوعی را با مد نظر قرار دادن جایگاه فراملی استاد شهریار و تاثیر شگفت ایشان در محیط شعر و ادب فارسی پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به این‌که این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی و ادبی با حضور چهره‌های برجسته ادبی تدارک دیده است، از چاپ ۱۴ جلد از آثار منتشرنشده مرتبط با شعر و شخصیت استاد شهریار خبر داد و افزود: این ۱۴ مجموعه ارزنده، در بخش‌های مختلف شعر، پژوهش، ترجمه، مکاتبات و مقالات مرتبط با استاد شهریار،  همزمان با بزرگداشت ایشان ارایه می‌شود.

شهردار تبریز رونمایی از قرآن کتابت‌شده توسط استاد شهریار را از مهم‌ترین بخش‌های برنامه امسال خواند و گفت: قرآن یاد شده توسط استاد شهریار کتابت شده و شامل یک جزو از کلام‌الله مجید است.

نجفی ادامه داد: انتشار مکاتبات استاد شهریار و پاسخ‌‌های ایشان به شخصیت‌های مختلف فرهنگی، اثر ارزشمندی است که محتوای آن، از مشی انقلابی و اعتقادی ایشان حکایت دارد.

وی با تاکید بر شخصیت جهانی استاد شهریار متذکر شد: اعطای نشان علمی و جایزه ادبی استاد شهریار به پژوهش‌های برگزیده‌ای از کشورهای جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان، ترکیه و تاجیکستان از تدارک بین‌المللی بزرگداشت بیست‌و‌هشتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار خواهد بود.

شهردار تبریز اضافه کرد: سخنرانی سفیر محترم جمهوری آذربایجان در مراسم بزرگداشت ایشان، از دیگر بخش‌هایی است که طی آن، گستره تاثیرگذاری شعر و شخصیت استاد شهریار، در مرزهای جهانی تبیین خواهد شد.

 نجفی شعرخوانی شاعران برجسته کشوری را از دیگر بخش‌های پیش‌بینی‌شده خواند و افزود: بخش دوم برنامه‌ بزرگداشت استاد شهریار، شامگاه روز  ملی شعر و ادب، با شعرخوانی شاعران بنام کشور و استان در خانه‌موزه قاجار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که شعر استاد شهریار، بیشترین اشتراک را با تفکرات و عواطف ایرانیان دارد، اظهار داشت: نامگذاری روز ملی شعر و ادب به نام ایشان، عنوان برازنده‌ای است که شعر و ادبیات را در بستر متعهد و اجتماعی خود، به نسل‌های آتی تسری خواهد داد.

شهردار تبریز اضافه کرد: منزلت ادبی استاد شهریار و روح بلند ایشان، قطعاً بی‌نیاز از هرگونه تکریم و تجلیل است؛ بلکه این ما هستیم که در راستای تحقق رسالت فرهنگی و اجتماعی جامعه، نیاز مبرم به تبیین مفاهیم عمیق فکری و معرفتی ایشان داریم.

نجفی یادآور شد: این نقش خطیر ایجاب می‌کند که آئین‌ بزرگداشت استاد شهریار، به دور از برنامه‌های رایج و با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی پیگیری شود.

وی با تقدیر از نقش مشارکتی حوزه هنری استان و دانشگاه تبریز در برگزاری این مراسم، گفت: ‌برنامه‌های ویژه بیست‌و‌هشتمین  سالگرد درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و وادب، در دو بخش تدارک دیده شده که بخش نخست صبح روز ۲۷ شهریور در سالن اجتماعات دانشکده برق دانشگاه تبریز و بخش شعرخوانی آن شامگاه همین روز در خانه‌موزه قاجار برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.