کد خبر : 114396
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 سپتامبر 2016 - 12:45

هنرمندان ورنی‌باف اهری ۱۳ نشان ملی مرغوبیت در حوزه ورنی دریافت کردند

هنرمندان ورنی‌باف اهری ۱۳ نشان ملی مرغوبیت در حوزه ورنی دریافت کردند

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از دریافت ۱۳ نشان ملی مرغوبیت در حوزه ورنی طی یک سال گذشته توسط هنرمندان ورنی‌باف این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، فرشاد به‌آفرین صبح امروز در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و ورنی اهر اظهار داشت: هنرمندان استان آذربایجان‌شرقی طی یک سال گذشته در سطح استان موفق به دریافت ۹۷ نشان ملی مرغوبیت در حوزه صنایع دستی شده‌اند که از این تعداد، ۲۸ مورد نشان‌ها مربوط به ورنی بوده و از این تعداد ۱۳ مورد به شهرستان اهر بوده که بعد از مرکز استان، شهرستان اهر مقام دوم این نشان‌ها را به خود  اختصاص داده است.

وی افزود: اکنون یک هزار و ۹۰۰ بافنده ورنی در سطح استان آذربایجان‌شرقی در اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی دارای پرونده بوده و از تمهیدات و تسهیلات آن بهره‌مند هستند.

به‌آفرین، هدف از برگزاری جشنواره ورنی در اهر را، ارتقاء کمی و کیفی تولیدات ورنی، زمینه برای عرضه تولیدات هنرمندان ورنی باف و جذب مشتریان و بازاریابی لازم دراین خصوص اعلام کرد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به شعار سال که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیده شده است، گفت: برای تحقق این امر با توجه به اینکه ورنی یکی از بهترین اقلام صادراتی این استان در بخش صنایع دستی بوده تلاش داریم حمایت از ورنی بافی منطقه را با برگزاری دوره مختلف آموزشی، اعطای  تسهیلات از بخش مشاغل خانگی و تقویت زنجیره فروش، اقدامات عملی در حمایت از هنرمندان این رشته منحصر به فرد صنایع دستی انجام دهیم.

وی افزود: در این جشنواره که از بیست و یکم شهریورماه آغاز شده و تا ۲۶  همین ماه ادامه خواهد داشت در دو بخش بافت و طرح و رنگ این مسابقه برگزار می‌شود که از بین شرکت‌کنندگان از هر بخش به سه اثر برگزیده که از سوی داوران انتخاب خواهد شد در اختتامیه این جشنواره لوح سپاس و جایزه نقدی اعطا خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.