کد خبر : 114351
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 سپتامبر 2016 - 9:13

نظامیان آمریکایی‌ خلیج فارس را ترک کنند/ واکنش به پیشنهاد خط ارتباطی مستقیم بین سپاه و آمریکا

نظامیان آمریکایی‌ خلیج فارس را ترک کنند/ واکنش به پیشنهاد خط ارتباطی مستقیم بین سپاه و آمریکا

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها باید به حضورشان در منطقه مهم خلیج فارس، به طور آبرومندانه پایان دهند تا مشکلی پیش نیاید.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی با اشاره به رونمایی از شناور شهید ناظری گفت: این شناور قطعا به عنوان شناوری است که در آینده شما در دنیا شاهد این نوع شناورها در توان دریایی کشورها و توان غیرنظامی آنها خواهید دید.

وی با بیان اینکه این شناورها ویژه هستتند و دارای برد بسیار بلند، سرعت بسیار زیاد و پایداری متفاوت از شناورهای موجود هستند، افزود: این شناور در شرایط بد آب و هوایی می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد و این امکان را به ما می‌دهد که در آب‌های دور دست، روالی که در خلیج فارس به دشمن تحمیل کرده‌ایم، موکول به خلیج فارس نباشد و این روال را در آب‌های دور دست هم به منصه ظهور بذاریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: این شناور به تولید رسیده و شناور شهید ناظری اولین شناور عملیاتی این کلاس است که برای استقرار در منطقه یکم ندسا، عازم این منطقه دریایی، خواهد شد. این روند شروع شده و ما آن مرحله‌ای که باید طی کنیم را پشت سر گذاشته‌ایم و متناسب با برنامه‌هایی که برای پنج ساله ششم پیش بینی شده، پیش رفته و تولیدات خودمان را خواهیم داشت و شما در سال‌ های آینده این نوع شناورها و ادامه این شناورها را خواهید دید.

دریادار فدوی خاطر نشان کرد: شناور بعدی، شناور صبا ۱۱۴ است که متفاوت از این شناور خواهد بود که طول ان حدود ۱۱۴ متر است و ما آن شناور را به مرحله تولید انبوه خواهیم رساند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر امریکایی‌ها درباره برخورد قایق‌های تندرو سپاه با ناوهای آمریکایی، اظهار داشت: آنچه که در خلیح فارس سال‌هاست برقرار است تغییر نکرده و آن، اقتدار و حضور و تسلط و اشراف اطلاعاتی که در خلیج فارس و تنگه هرمز برقرار بوده، همچنان برقرار است.

فرمانده نیرویی دریایی سپاه ادامه داد: از طی یک ماه گذشته، آمریکایی‌ها چند مطلب را مستمسک قرار داده‌اند و و ۳ مطلبی را که کاخ سفید، وزارت خارجه و نیروی دریایی آمریکا بیان کرده است، تمام آن وقایع خلاف آن چیزی است که در خلیج فارس اتفاق افتاده است.

دریادار فدوی همچنین گفت: مثلا مطرح کرده‌اند که در منطقه شمال خلیج فارس، شناورهای سپاه در ۹۰ متری شناورهای آنها قرار گرفته‌اند، اصلا این موضوع درست نیست و شناورهای ما و آمریکایی‌ها در آن قصه در بیش از ۲ هزار متری آنها قرار داشته‌اند.

وی افزود: اتفاق جدیدی نیافته و آنها دنبال شرایط جدیدی هستند، مخصوصا پس از اتفاق جزیره فارسی که توسط دریادلان نیروی دریایی سپاه رخ داد که بسیار سرشکستگی را برای آمریکایی‌ها به‌وجود آورد و از طرف دیگری، آنها در سه چهار سال گذشته دنبال یک خط ارتباطی مستقیم با نیروی دریایی سپاه هستند و این تحت هیچ شرایطی مورد تایید مقامات جمهوری اسلامی ایران نیست و مصوبه‌ای در این باره وجود ندارد.

فرمانده نیرویی دریایی سپاه تصریح کرد: برای همین، آمریکایی‌ها دست به یک جوسازی رسانه‌ای و خبری و سخنگویی زده‌اند و امروز هم خبری منتشر شده که به نوعی یکی از آن پیشنهادهای‌شان را که همان ارتباط مستقیم بود را دوباره مطرح کردند. من یک پیشنهاد دیگری برای آمریکایی‌ها دارم و برای اینکه مطلبی در منطقه مهم خلیج فارس پیش نیاید، پیشنهاد من این است که آمریکایی‌ها در خلیج فارس حضور نداشته باشند، چون آنها در ۲۸ سال گذشته ناامنی را در منطقه اضافه کرده‌اند، نه امنیت را.

دریادار فدوی همچنین اظهار داشت: در طول ۸ سال دفاع مقدس، ۵۸۰ کشتی مورد اصابت قرار گرفته است که ۵۱ درصد در ۶ و نیم سال و ۴۹ درصد در یک و نیم سال دیگر بوده است؛ این یک و نیم سال، همان یک و نیم سالی است که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند که برای امنیت بیشتر در خلیج فارس حضور یافته‌اند. آمدن آمریکا به خلیج فارس، ناامنی را ۹ برابر در خلیج فارس در سال ۶۶ و ۶۷ افزایش داد و در این سال‌ها هم حضور آنها ناامنی را اضافه کرده است.

وی افزود: چیزی که باعث شده که در منطقه مهمی مانند خلیج فارس موضوعی در این سال‌ها پیش نیاید، تمهیدات ایران و به خصوص نیروی دریایی سپاه بوده است که با اتخاذ تدابیر و اشراف اطلاعاتی در منطقه، سپاه نگذاشته مشکلی در منطقه خلیج فارس پیش بیاید. حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس، عامل نامنی است و باید آنها این قضیه را تمام کنند و عدم حرفه ای عمل کردن‌شان هم، عامل اصلی‌اش حضور آنهاست و آنها باید به این قضیه به طور آبرومندانه پایان بدهند تا مشکلی پیش نیاید.

فرمانده نیرویی دریایی سپاه در پایان سخنان تاکید کرد: قطعا مواردی که اتفاق افتاده با مواردی که آمریکایی‌ها می‌گویند، متفاوت و دروغ است. اتفاقاتی که افتاده است، مانند اتفاقاتی است که در سالیان اخیر نیز افتاده و جاری است و آن هم تسلط و اشراف اطالعاتی ما در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.