کد خبر : 114347
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 سپتامبر 2016 - 9:09

نامه اعضای کنگره به اوباما: عربستان در یمن جنایت جنگی مرتکب شده است

نامه اعضای کنگره به اوباما: عربستان در یمن جنایت جنگی مرتکب شده است

بیش از ۵۰ نفر از اعضای کنگره با نوشتن نامه‌ای به اوباما از وی خواستند حمایت از اقدام «غیرقانونی» عربستان در حمله به یمن را متوقف کند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، ۶۴ نفر از اعضای کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای خطاب به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور، ضمن غیرقانونی خواندن «اقدامات شقاوت‌آمیز» عربستان در یمن، لغو معامله فروش تسلیحات به ریاض را خواستار شدند.

بر اساس گزارش آسیاتایمز، این نامه اعتراض‌آمیز با محوریت «تد لیو» نماینده دموکرات‌های کالیفرنیا در مجلس نمایندگان تهیه و توسط نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه امضاء شده است.

آمریکا قراردادی به مبلغ ۱٫۱۵ میلیارد دلار با عربستان امضاء کرده و بناست علاوه بر ۱۵۳ تانک آبرامز، مقادیر چشمگیری مسلسل‌های سنگین و حتی بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای به آل سعود بفروشد.

در نامه این ۶۴ قانون‌گذار آمریکایی به اوباما آمده است: «اقدامات ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن، هم سزاوار سرزنش است و هم غیرقانونی. بنظر می‌رسد حملات مکرر به شهروندان در حکم جنایت جنگی باشد.»

قانون‌گذاران به توضیح علل جنایت خوانده شدن اقدام عربستان پرداخته و نوشته‌اند: «مدارس، بیمارستان‌ها و جشن‌های عروسی اهداف مشروعی برای حملات نظامی نیستند.»

اعضای کنگره پس از توضیح جوانب قانونی اقدامات عربستان، درخواست خود را با اوباما با صراحت در میان گذاشته و نوشته‌اند: «ایالات متحده آمریکا نباید هیچ وقت از این اقدامات شقاوت‌بار حمایت کند. این اقدامات نه تنها غیراخلاقی، بلکه غیرقانونی است و ضربه‌ای حدی به امنیت ملی و جایگاه اخلاقی آمریکا در دنیا می‌زند.»

بی‌نتیجه بودن حملات عربستان به یمن و بالا رفتن آمار تلفات غیرنظامیان در این حملات، موجب شده تا در ماه‌های اخیر فشار دیپلماتیک بر عربستان سعودی شدیدا افزایش یابد. هم در آمریکا و هم در اروپا گروه‌های حقوق بشر توقف حمایت از این جنگ را خواستار شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.