کد خبر : 114276
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 سپتامبر 2016 - 12:23

تجلیل از نفرات برگزیده یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا»

تجلیل از نفرات برگزیده یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا»

یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» در تبریز برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی، حسن میلانی رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: برگزیدگان در ۶ بخش کاریکاتور، پوستر، تصویرسازی، شعر، داستان و سایر معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در بهش کاریکاتور محسن اسدی، حمید قالیجاری و محبوبه پاکدل به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آورده‌اند و اکبر تراب‌پور، مهدی عزیزی و فروزان محمد شفیع نیز در این بخش برگزیده شده‌اند.

میلانی خاطرنشان کرد: در بخش پوستر نیز لیدا توحیدی، اصغر رحمانی و عبدالرحمن مجرد به ترتیب نفرات اول تا سوم شده‌اند و محمدعلی خلجی نیز نفر برگزیده اعلام شده است.

میلانی با بیان اینکه در بخش تصویرسازی کسی نتوانست رتبه اول را کسب کند، اضافه کرد: فراز سالک و شبنم صباغ رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند و آرام علایی، احلام فائز و لیلا حاج اسمعیلی نفرات برگزیده اعلام شده‌اند.

وی نفرات اول تا سوم بخش شعر را نیز جاوید سیفی، خدابخش صفادل و محمد جواد شاهمرادی عنوان کرد و حسین عبدی، عارف ساسانی و علیرضا رجبعلی زاده نیز مقام شایسته تقدیر را از آن خود کردند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اعلام اینکه بخش داستان نیز رتبه اول ندارد، گفت: محمود مهدوی و نسیم رضازاده نفرات دوم و سوم در بخش داستان شدند و مرتضی فرجی، میثم موسویان و نعیمه ترکمن نیا مقام های شایسته تقدیر شناخته شدند.

میلانی در ادامه اظهار داشت، در بخش سایر نیز مهناز افضلی در بخش کتاب، خاطرات خود نوشت برای کتاب آسمانی‌ترین زمین مقام شایسته تقدیر را از آن خود کرد.

وی افزود: آقای داداشی در بخش نمایش رادیویی، ابراهیم زره ساز در بخش اجرایی یادواره، مختاروند در بخش نرم افزار و کما الدین شاهرخ در بخش عکس عناوین شایسته تقدیر را به دست آوردند.

* یادواره «خط سرخ منا» در شناساندن چهره واقعی آل‌سعود تلاش کرد

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» گفت: فاجعه جانگداز منای صفحه ننگینی بر صفحات تاریخ سراسر خطا و خبط آل‌سعود بود.

حسن میلانی ادامه داد: رژیم جنایتکاری که دلگرم حمایت‌های تروریست‌های مهروموم خورده آمریکا و اسراییل و شجره خبیثه‌ای که سیراب از خون کودکان یمنی و فلسطینی است.

وی افزود: پیرو فرمایشات مقام عظمای ولایت آل‌خلیفه را باید آل‌خبیثه نام نهاد، که با کارهای غیر انسانی و غیر اخلاقی خود در صدد نهادن لکه سیاهی بر لباس سفید احرام مسلمانان جهان بودند، آنگاه که حاجیان مظلوم منا به اقتدای مولای مظلومشان حسین(ع) با لبان تشنه و جانی متقی در زیر گرمای سوزان آفتاب منا آسمانی شدند، یزیدیان آل‌سعود با بی‌تفاوتی و خوی وحشی‌گرانه خود نظاره‌گر مظلومیت حاجیان جهان بودند.

میلانی تصریح کرد: یادواره خط سرخ منا به تاسی از فرمایشات و اندیشه مقام معظم رهبری در شناساندن چهره واقعی رژیم آل‌سعود تلاش کرد تا با زبان نافذ هنر در همسو کردن قلوب و لسان تمام ملل حق جوی جهان گامی محکم و استوار بردارد.

رئیس حوزه هنری آذربایجانشرقی گفت: ۷۴۸ اثر هنری ادبی توسط دبیرخانه یادواره سراسری ادبی هنری خط سرخ منا ارسال شده که در بخش کاریکاتور ۲۴۰ اثر، در بخش پوستر و گرافیک ۹۵ اثر، در بخش تصویر سازی ۳۷ اثر، در بخش عکس ۶۱ اثر به دبیرخانه یادواره خط سرخ منا ارسال شده است.

میلانی خاطرنشان کرد: در بخش شعر ۲۲۵ اثر، در بخش داستان و خاطره در حدود ۴۰ اثر، در بخش فیلم و نماهنگ ۱۶ اثر و سایر موضوعات اعم از کتاب، خاطره، نمایش رادیویی، نرم‌افزار و .. ۱۸ اثر و در بخش رسانه ۱۲ اثر و تواشیح ۴ اثر اعلام وصول و مورد انتخاب و داوری قرار گرفته است.

از آثار رسیده فوق ۲۸ اثر در رشته‌های متفاوت ادبی و هنری حائز رتبه‌های برگزیده شدند و ۶ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی همچنین اظهار داشت: ۵۵ اثر نیز راه یافته به نمایشگاه معرفی شدند که نمایشگاه آثار فوق همزمان با برگزاری یادواره خط سرخ منا در محل تالار مجتمع پتروشیمی برگزار شد.

* فرآوری آثار رسیده به یادواره خط سرخ منا رسالت حوزه هنری باید باشد

در ادامه آیین اختتامیه یادواره سراسری ادبی هنری « خط سرخ منا» قائم مقام امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور ضمن ارزشمند خواندن حرکت حوزه هنری آذربایجان شرقی نسبت به برگزاری یادواره خط سرخ منا، گفت: حوزه هنری آذربایجان‌شرقی به رسالت خود در برگزاری این یادواره به خوبی عمل کرده است، زیرا آثار بسیار با ارزشی به دبیرخانه خط سرخ منا رسیده است.

مهدی حبیبی ادامه داد: اما حوزه هنری استان رسالت بسیار بزرگ دیگری بر دوش دارد و آن فرآوری آثار رسیده به دبیرخانه خط سرخ منا است.

وی ادامه داد: باید آثار رسیده به بخش هنرهای تجسمی در فضاهای مجاری منتشر گردد تا با دست به دست شدن‌های متوالی به دست مسؤولین بی‌کفایت رژیم آل‌سعود برسد تا شاهد بازتاب جنایت های خود در منای سال گذشته باشند.

وی همچنین اضافه نمود: آثار شعر و داستان بسیار ارزشمند و پر محتوایی هم به دبیرخانه یادواره ارسال شده است و آنها هم باید در قالب کتای منتشر گردند.

حبیبی اظهار امیدواری کرد تا در برنامه های آتی حوزه هنری آذربایجان شرقی بتوانیم از آثار فوق که به صورت کتاب درآمده‌اند رونمایی کنیم.

وی حادثه بسیار تلخ منا را که باعث جان باختن و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیت‌الله الحرام شد، اندوهناک خواند و گفت: این فاجعه جهان اسلام و ملت‌های آزاده را داغدار و اندوهی بسیار بزرگ در بین مسلمانان جهان پدید آورد و در ایران عزیز نیز خانواده‌هایی را که مشتاقانه در انتظار ورود زائران خانه خدا بودند مصیبت زده و عزادار کرد.

حبیبی تصریح کرد: بی‎‌شک مدیریت غلط آل‌سعود در صحنه حج و اقدامات ناشایسته‌ای که عامل این فاجعه بوده است نباید از نظر دور بماند.

وی در پایان گفت: این گونه حوادث در مراسم حج که در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم، موجب آگاه‌سازی بیشتر افکار مسلمانان و سایر مردم جهان از ناکارآمدی و عدم مدیریت و لیاقت دولت آل‌سعود در برگزاری حج ابراهیمی شد.

گفتنی است در این آیین، پیام رئیس سازمان حج و زیارت کشور؛ سعید اوحدی توسط امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی قرائت شدو همچنین علیرضا قزوه شعری برای فاجعه منا خواهد خواند و گروه تواشیح میعاد قم نیز در یادواره فوق به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین دل گویه‌های فاطمه، دختر شهید مهاجر الی‌الله محمد رضا جلالی و اجرای نمایش فرم به کارگردانی محمد ملکی اصل نیز بخش دیگری از برنامه های خط سرخ منا بود

در پایان آیین اختتامیه یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» از برگزیدگان یادواره تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.