کد خبر : 114188
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 سپتامبر 2016 - 2:29

جهان اسلام نباید گریبان حکام آل سعود جنایتکار را رها کند

جهان اسلام نباید گریبان حکام آل سعود جنایتکار را رها کند

امام جمعه تسوج گفت: خاندان آل سعود در جهان اسلام به دنبال ایجاد فتنه بوده و جهان اسلام نباید گریبان حکام آل سعود جنایتکار را رها کند.

۷۱۱۴۸۴-۱-۱-۱-۲-۱-۵۱۹x390-1به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام  بجانی در خطبه های نمازجمعه تسوج با تبریک اعیاد ماه ذی الحجه همه را به استفاده از فیوضات معنوی  این ماه  دعوت کرده و گفت:  عمل خیر و عبادت در هیچ زمانی محبوبتر از عبادت در این ایام نیست.

وی مهمترین عمل این ایام را  برگزاری حج ابراهیمی شمرد و اظهار کرد: این مراسم را خداوند بعنوان مظهر عزت و معنویت و وحدت و شکوه برای مسلمانان قرار داده است.

امام جمعه تسوج افزود: حج ابراهیمی مظهر اشداء علی الکفار رحماء بینهم و جایگاه برائت از مشرکان است، اما متاسفانه حاکمیت مستبد و ظالم سعودی صد عن سبیل الله کرده و این خیر را که ارزانی خداوند متعال بود گرفته است. در این میان بعضی از مغرضین می گویند حج را سیاسی کردید اینگونه تعطیل شد اینها باید بدانند حج یک عمل کاملا سیاسی و برائت از مشرکین  و نفرین کردن از واجبات حج است.

بجانی تصریح کرد: این یک مساله است که بعضی ها می گویند نباید مراسم حج، مراسم حضرت ابا عبد الله و دیگر مراسم های دینی را سیاسی کرد این یک شبهه و سخن خلاف دین است، این افراد باید بدانند اگر امام حسین (علیه السلام) سیاسی نبود، کسی با حضرت کاری نداشت. این افراد کوته فکر هستند که به سیاحتی و تفریحی شدن زیارت حج  توجه ندارند و به آن اشکال نمی کنند اما به سیاسی بودن اشکال می کنند. الان وظیفه  تک تک مسلمانان یادگیری مسائل دین و روشن کردن و تبین آن است.

امام جمعه تسوج با اشاره به جنایات عربستان در منطقه اظهار نمود: عربستان کشوری است که در سالهای گذشته بلاهائی بر سر مسلمین آورده مانند حادثه منا در روز قربان که باعث کشته شدن صد ها حاجی و عامل داغدار شدن صد ها خانواده شد.

وی ادامه داد:عربستان آن اتفاق شرم آور فرودگاه جده را به پیش آورد، در اثر کم کری یا عمد جرثقیل سقوط کرد و عده ای به شهادت رسیدند، مردم بی دفاع و مظلوم یمن را بمباران کرد به داعش و تروریست ها اسلحه و دلار نفتی داد تولید نفت را افزایش داد تا دست ایران خالی شود از گروهک های منافقین حمایت کرد، فتوای غیر مسلمان بودن به ایران داد.

بجانی با اشاره به برخورد مسئولین کشور با عربستان گفت: بعضی ها افرادی را که به سفارت عربستان حمله کردند را احمق خوانده و گفتند: ما همه کار ها را تمام کرده بودیم ولی بعضی ها با حمله به سفارت حماقت کردند و جلوی رابطه را گرفتند. و بعضی دیگر گفتند: ما باید برای راضی کردن عربستان اگر لازم باشد اول ما دست دراز کنیم و عذر خواهی کنیم.

وی اضافه کرد:همان افرادی که با سپاه و بسیج و تسهیلات جنگی مخالفت می کنند و می­گویند ژاپن اسلحه را کنار گذاشت و پیشرفت کرد، ما هم اگر سلاح به زمین بگذاریم پیشرفت می­کنیم. ژاپن زمانی پیشرفت کرد که سلطه آمریکا را پذیرفت و به کشور اقماری آمریکا تبدیل شد باید بدانند در کشور ما کسی حاضر نیست این حقارت را بپذیرد و بعد از این همه جنایات زیر سلطه آمریکا رود.

امام جمعه تسوج در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری(دامت برکاته) در موضع گیری خود نسبت به عربستان آن ها را شجر ملعونه خوانده اند چون همان خط انحرافی که با روی کار آمدن بنی امیه در صدر اسلام بود الان هم این خط انحرافی را خاندان  آل سعود به عنوان نوادگان آن در جهان اسلام به دنبال ایجاد فتنه هستند و  لذا جهان اسلام نباید گریبان حکام آل سعود جنایتکار را رها کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.