کد خبر : 113555
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 سپتامبر 2016 - 10:12

العبادی: سفیر سعودی در عراق دخالت کرد/ مشارکت الحشد الشعبی در آزادی موصل

العبادی: سفیر سعودی در عراق دخالت کرد/ مشارکت الحشد الشعبی در آزادی موصل

نخست‌وزیر عراق با اشاره به دخالت سفیر سعودی در امور داخلی کشورش تأکید کرد که نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در عملیات آزادسازی شهر موصل در شمال عراق شرکت خواهند داشت.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، حیدر العبادی در کنفرانسی خبری در شهر بغداد تصریح کرد: ثامر السبهان در امور داخلی عراق دخالت کرد و اظهارات نامناسبی داشت اما با وجود اختلافات، خواهان تداوم فعالیت دیپلماتیک با عربستان هستیم.

وی افزود: اظهارات سفیر سعودی مناسب نبود و در آن اهانت به عراقی‌ها وجود داشت و این خلل در فعالیت دیپلماتیک است. من اقدامی را که وزارت خارجه انجام داد، از رسانه‌ها شنیدم.

وزارت خارجه عراق روز ۲۸ آگوست گذشته از عربستان خواست تا ثامر السبهان سفیر خود در بغداد را تغییر دهد.

نخست وزیر عراق همچنین بر مشارکت الحشد الشعبی در عملیات آزاد سازی موصل از کنترل گروه تروریستی داعش تأکید کرد و گفت که نیاز به راه حل سیاسی در زمینه این شهر وجود دارد.

وی همچنین وعده اعطای افزایش اختیارات استان نینوا را داد.

العبادی تصریح کرد: ورود ما به موصل اساساً با هدف نجات دادن مردم است و نه فقط آزادسازی آن. الحشد الشعبی در آزادسازی شهر شرکت خواهد کرد.

وی افزود: آزادسازی موصل به یک راه حل سیاسی نیاز دارد و ما نشست‌ها با برخی شخصیتها در نینوا را آغاز کرده و به آنها وعده داده‌ایم که اختیارات بیشتری به آنها برای اداره امور داخلی خود بعد از مرحله آزادسازی بدهیم.

وی همچنین درباره انفجار تروریستی بزرگ روز سه‌شنبه منطقه کراده در شهر بغداد گفت: تحقیقات ادامه دارد و خودروی بمب‌گذاری شده دارای پلاک کرکوک بوده است.

العبادی همچنین از خنثی‌سازی “عملیات تروریستی بزرگی” خبر داد.

وی تصریح کرد: هیئت وزیران قانون عفو عمومی را بار دیگر بررسی کرد زیرا این قانون پیام‌های نادرستی به تروریست‌ها داد و هیئت وزیران اصلاحاتی را درباره قانون عفو عمومی به پارلمان داد.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.