کد خبر : 113479
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 سپتامبر 2016 - 9:06

جزئیات برگزاری ۲ آزمون استخدامی در مهر و آبان امسال برای جذب نیرو در بخش دولتی

جزئیات برگزاری ۲ آزمون استخدامی در مهر و آبان امسال برای جذب نیرو در بخش دولتی

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای جذب ۱۰ هزار معلم و سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور برای جذب نیرو طی ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، مهر و آبان امسال ۲ آزمون استخدامی برای جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی کشور برگزار می‌شود.

طبق اعلام مسئولان آموزش و پرورش این وزارتخانه در نظر دارد تا از طریق برگزاری آزمون استخدامی، ۱۰ هزار معلم را از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مختلف جذب کند. آنگونه که نعمت‌الله موسی‌پور معاون دانشگاه فرهنگیان به تسنیم می‌گوید آموزش و پرورش در سال ۹۵، ۲۰ هزار نیرو جذب خواهد کرد که ۱۰ هزار نفر از مقطع دیپلم و از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب و ۱۰ هزار نفر دیگر نیز از مقطع لیسانس و فوق‌لیسانس با برگزاری آزمون استخدامی جذب خواهند شد.

طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب کند که این روش برای نخستین بار در سال گذشته عملیاتی شد و ۵ هزار نفر از این طریق به عنوان معلم وارد آموزش و پرورش شدند که از مهر امسال فعالیت خود را در مدارس آغاز خواهند کرد.

طبق اعلام علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، این وزارتخانه مجوز جذب ۱۰ هزار نیرو در سال ۹۵ را از سازمان امور استخدامی اخذ کرده است و بر این اساس آزمون مربوطه احتمالاً در مهر ماه امسال برگزار خواهد شد.

آبان امسال نیز آزمون دیگری برای جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی کشور برگزار می‌شود که این موضوع مربوط به سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی است که زمان برگزاری آن ۲۱ آبان ماه سالجاری است.

پیش از این قرار بود تا سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در تاریخ ۱۹ شهریور برگزار شود اما دستور رئیس جمهور و با هدف رعایت عدالت جنسیتی در استخدام بخش دولتی برگزاری این آزمون به تعویق افتاد تا فرصت‌های شغلی برای زنان فراهم شود.

با فراهم شدن ۳۰۰ فرصت شغلی برای زنان مقرر شد تا سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در تاریخ ۲۱ آبان برگزار شود و آنگونه که سازمان سنجش اعلام کرده است، متقاضیان می‌توانند در تاریخ ۲۱ شهریور با توجه به اطلاعیه‌ای که از طریق سایت این سازمان منعکس می‌شود برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.