کد خبر : 113457
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 سپتامبر 2016 - 18:11

بهره‌مندی ۶۶ هزار سالمند از خدمات کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

بهره‌مندی ۶۶ هزار سالمند از خدمات کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۹ درصد از مددجویان تحت حمایت این نهاد سالمند هستند، گفت: در ادامه با اعلام اینکه ۶۹ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۳۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی، حسین دشتی اظهار داشت: پرداخت کمک معیشت، اعطای وام کارگشائی، تامین قسمتی از هزینه های مسکن و بهداشت و درمان و نگهداری سالمندان در منزل از جمله خدمات کمیته امداد آذربایجان شرقی به ۶۶ هزار سالمند تحت حمایت است.

وی افزود: سالمندان زمین‌گیر، بیماران خاص و صعب العلاج چشم انتظار مساعدت خیران استان در تامین هزینه‌های درمانی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۹ درصد از مددجویان تحت حمایت این نهاد سالمند هستند، افزود: احترام و تکریم سالمندان وظیفه همه اقشار جامعه به‌خصوص جوانان است و جوانان باید از تجربه سالمندان مانند چراغ روشن در مسیر زندگی خود بهره بگیرند.

دشتی با اشاره به اینکه بیش از ۴۶۵ سالمند بیمار زمین گیر و یک هزار و ۱۰۱ بیمار صعب العلاج در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند،خاطر نشان کرد: کمیته امداد استان ماهانه ۱۰۰ هزار تومان برای نگهداری هر سالمند بیمار در منزل هزینه می‌کند.

وی ضمن دعوت از خیرین نیکوکار استان برای مساعدت در تامین هزینه‌های درمانی بیماران خاص تصریح کرد: کمیته امداد آذربایجان شرقی توانسته بخشی از مشکلات این بیماران نیازمند را با پرداخت هزینه‌هایی نظیر نگهداری، فرانشیز دارو، آزمایش، عکس و سونوگرافی کاهش دهد.

دشتی با بیان اینکه کمیته امداد آذربایجان‌شرقی خدمات درمانی و بیمه ای به بیش از ۵۰ هزار مددجوی تحت پوشش ارائه می‌دهد، تاکید کرد: ۶۴ پزشک خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد خدمات درمانی ارائه می‌دهند و۳۷۲ مرکز درمانی نیز در سطح استان با کمیته امداد استان طرف قرارداد هستند.

دشتی با اشاره به اعزام کاروان ۵ هزار نفری سالمندان تحت حمایت استان در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اظهار داشت: این کاروان امسال برای زیارت امام موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس اعزام خواهند شد و سالمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده اند با مراجعه به این نهاد نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه ۶۹ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۳۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند،اظهار کرد: در پنج ماهه امسال بیش از ۲۰۷ میلیارد ریال کمک معیشت به ۶۷ هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ۶۹ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در روستاها و ۶۶ هزار نفر نیز در شهرهای استان سکونت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.