کد خبر : 113371
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 سپتامبر 2016 - 13:04

خرید تضمینی بیش از ۱۱ میلیون تن گندم در کشور/بخش خصوصی در موضوع شکر سهل‌انگاری کرده است

خرید تضمینی بیش از ۱۱ میلیون تن گندم در کشور/بخش خصوصی در موضوع شکر سهل‌انگاری کرده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برخلاف پیش‌بینی خرید ۱۰ میلیون تنی گندم در کشور، در سال جاری تاکنون ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم خریداری شده که مصرف ما نیز رقمی نزدیک به ۱۰ میلیون تن است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، علی قنبری در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه بارندگی مساعد و سیاست‌های حمایتی دولت باعث افزایش میزان قابل توجه گندم برداشتی شده اظهار داشت: برخلاف پیش‌بینی خرید ۱۰ میلیون تنی گندم در کشور، در سال جاری تاکنون ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم خریداری شده که مصرف ما نیز رقمی نزدیک به ۱۰ میلیون تن است.

وی افزود: هزینه خرید این میزان گندم بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است که برخلاف پرداخت ۵۰ درصد مطالبات کشاورزان، روند پرداخت در استان‌های سردسیر به دلیل کاهش درآمدهای نفتی دولت متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مطالبات کشاورزان طی هفته‌های آتی پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: در سال ۹۲ در برخی از استان‌ها ذخیره گندم به ۲۰-۲۵ روز می‌رسید که در آن سال بیش از ۶ میلیون تن گندم وارد کردیم ولی امسال توانستیم به رکوردی تاریخی دست یافته و به ذخیره ۷۰۰ روزه گندم دست یافتیم.

وی افزود: درباره نان مصرفی در استان، وضعیت آذربایجان شرقی خوب بوده و از نظر تولید، توزیع و نظارت بر قیمت گذاری نان، آذربایجان شرقی از این جهت مشکلی ندارد.

قنبری با اشاره به اینکه در موضوع شکر در آذربایجان شرقی بخش خصوصی سهل انگاری کرده و ناهماهنگی ایجاد شد گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مصرف شکر در کشور است که از این میزان ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در داخل کشور تولید شده و مابقی از طریق واردات تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: سیاست ما در حوزه شکر براساس واردات شکر خام به کشور و تبدیل به شکر سفید است و قیمت دولتی شکر برای ارائه در بورس ۲۵۲۰ تومان است ضمن اینکه تقاضا در بورس نصف میزان ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، با اشاره به وجود ذخایر استراتژیک در کشور و واردات محصولات گفت: سالانه ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن روغن در کشور تولید می‌شود و در آذربایجان شرقی ۲۸۰۰ تن دانه‌های روغن خریداری شده که پول آن را به سرعت پرداخت کرده‌ایم.

وی همچنین میزان مصرف برنج در کشور را ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن دانست که حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تولید داخلی است و مابقی از طریق واردات تأمین می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.