کد خبر : 113059
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 سپتامبر 2016 - 10:16

آذربایجان‌شرقی از نظر میزان پرداخت تسهیلات در رتبه ۱۲ کشور است

آذربایجان‌شرقی از نظر میزان پرداخت تسهیلات در رتبه ۱۲ کشور است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی از نظر میزان پرداخت تسهیلات در رتبه ۱۲ کشور است که امیدواریم با همت بانک‌ها این رتبه تا پایان شهریور ارتقا یابد.

به گزارش شبستر خبر، فارس  به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در نشست بررسی مسایل و مشکلات سیستم بانکی با حضور مدیران بانک‌های مستقر در استان، با اشاره به این که در گذشته معرفی واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات با دقت کافی انجام نمی‌شد، افزود: مطالبات معوقه بانک‌ها حاصل پرونده‌هایی است که بدون کارشناسی لازم به بانک‌ها معرفی شده است.

وی با اشاره به حضور نمایندگان بانک‌ها در جلسات کارگروه تسهیل، گفت: بررسی پرونده‌ها در این جلسات کمتر از کارشناسی بانک‌ها نیست و با توجه به دقتی که در بررسی این پرونده‌ها می‌شود انتظار داریم بانک‌ها زودتر از زمان تعیین شده یعنی یک ماه پرونده‌های معرفی شده را بررسی کنند.

جبارزاده با بیان این که سهم استان از تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ۷۰۰ میلیارد تومان است و باید به اندازه این سهمیه تا پایان شهریور پرونده به بانک‌ها معرفی شود، افزود: تاکنون ۴۵۳ میلیارد تومان از این سهمیه معرفی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی، دقت و ظرافت در بررسی پرونده‌های معرفی شده از سوی بانک‌ها را قابل تحسین دانست و در عین حال تصریح کرد: برای این که کار با سرعت بیشتری جلو برود باید وقت بیشتری بگذاریم و در شرایطی که جلسات کارگروه تسهیل بدون محدودیت زمانی برگزار می‌شود انتظار داریم بانک‌ها هم با این روحیه کار کنند.

وی با بیان این که مشکلات واحدهای صنعتی فقط مشکل مالی نیست، گفت: البته در وهله اول تامین نقدینگی واحدهای تولیدی در اولویت است و سایر موانع نیز به تدریج بررسی و رفع می‌شود؛ در نهایت به دنبال این هستیم که تحرک مورد انتظار از بخش صنعت و تولید اتفاق بیفتد.

جبارزاده با بیان این که دستگاه‌های اجرایی توانمندی خود را در موضوع انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی ثابت کرده‌اند، گفت: امروز بانک‌ها هم باید با حمایت از بخش صنعت و تولید، توانمندی خود را نشان دهند و تلاش کنند تا پایان شهریور جایگاه استان را از نظر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ارتقا دهند.

وی در پایان تصریح کرد: حامی بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی هستیم و انتظار داریم بانک‌ها هم تکالیف خود را به نحو احسن انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست از تصویب ۸۲۲ پرونده واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل استان برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش خبر داد و گفت: تاکنون ۴۵۰ پرونده به بانک‌های استان معرفی شده است.

علی نواداد گفت: از مجموع پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها، ۹۸ پرونده منجر به عقد قرارداد شده و برای ۷۳ پرونده نیز به میزان ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان این که هشت بانک کشاورزی، ملی، سپه، صنعت و معدن، صادرات، تجارت، ملت و توسعه صادرات تاکنون تسهیلات پرداخت کرده‌اند، گفت: آذربایجان شرقی از نظر میزان پرداخت تسهیلات در رتبه ۱۲ کشور است که امیدواریم با همت بانک‌ها این رتبه تا پایان شهریور ارتقا یابد.

نواداد خاطرنشان کرد: نمود خارجی و قابل لمس تلاش‌های اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در عملکرد بانک‌ها دیده می‌شود.

در این نشست مدیران بانک‌های استان مسایل و مشکلات سیستم بانکی و راهکارهای حل این مشکلات را ارایه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.