کد خبر : 113041
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 سپتامبر 2016 - 8:55

با رعایت چند نکته هضم غذا را برای معده‌تان آسان کنید

با رعایت چند نکته هضم غذا را برای معده‌تان آسان کنید

یک متخصص تغذیه خوب جویدن مواد خوراکی را مهم‌ترین نکته برای هضم راحت خواند و به نکات کلیدی اغذیه اشاره کرد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد تقی انوشه متخصص تغذیه، با تاکید بر خوب جویدن غذا اظهار داشت: از آنجایی که غذا خوردن یکی از نیازهای اساسی انسان در طول زندگی‌اش محسوب می‌شود، رعایت نکاتی برای هضم بهتر و آسان‌تر مواد  غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از  مهم‌ترین نکات  برای هضم راحت و آسان غذا خوب جویدن و کم بودن مقدار مواد غذایی در هر لقمه است.

انوشه در این خصوص گفت: آرام غذا خوردن و پرهیز از عجله از جمله نکات مهمی است که برای هضم بهتر غذا باید رعایت شود چرا که سریع خودن باعث ورود هوای اضافی به داخل معده و ایجاد نفخ می‌شود.

وی افزود: خوب پخته شدن مواد غذایی قبل از مصرف به خصوص درمواردی که این مواد نفاخ باشند از اهمیت بسیاری برای هضم آسان برخوردار است. همچنین حبوباتی نظیر نخود، لوبیا و عدس قبل از پخته شدن باید چند ساعت خیس بخورند تا نفخ آنها به طور کامل از بین برود.

انوشه با بیان اینکه هضم بعضی از سبزیجات از جمله کلم قرمز و کلم بروکلی برای معده برخی افراد دشوار است، توصیه کرد: کسانی که این مشکل را دارند برای هضم آسان‌تر، این سبزیجات را به صورت پخته شده مصرف کنند و خود را از خواص این ماده غذایی مفید محروم نسازند.

وی در خصوص افرادی که در هضم شیر به دلیل لاکتوز موجود در آن دچار مشکل می‌شوند، اظهار داشت: این افراد برای این که هضم آسان‌تری داشته باشند، از شیر های بدون لاکتوز،شیر سویا و یا سایر لبنیات برای تامین کلسیم بدن خود استفاده نمایند.

انوشه در پایان بیان  کرد: از بین مواد غذایی، خوراکی های پرچرب نسبت به خوراکی هایی که  حاوی کربوهیدرات و پروتئین هستد، دیرتر هضم می شوند. به همین دلیل برای هضم سریع و آسان‌تر غذا توصیه می شود غذا هایی که چربی زیادی دارند را کمتر بخوریم و همچنین برای جلوگیری از نارسایی‌های معده و مشکلات هضم غذا، از خوراکی های سبک و کم چرب تغذیه شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.