کد خبر : 112595
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آگوست 2016 - 10:49

برخی از مسئولین از سازمان انتظارات بی‌موردی دارند/ مرکز تربیت سگ‌های تجسس دایر می‌شود

برخی از مسئولین از سازمان انتظارات بی‌موردی دارند/ مرکز تربیت سگ‌های تجسس دایر می‌شود

کنعانی از انتظار خارج از حیطه برخی افراد انتقاد کرد و گفت: انجام کارهای خارج از مسئولیت سازمان تبعات منفی به بار می آورد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، سعید کنعانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان هلال احمر یک نهاد مستقل است، اظهار داشت: باید همواره این سازمان مستقل بودن خود را حفظ کند و با توجه به اینکه قسمتی از بودجه از طریق دولت تأمین می‌شود، تا جایی که از این اعتبارات استفاده کنیم تابع قوانین دولت هستیم.

وی با اشاره به انتخاب اعضای هیئت مدیره شعبه‌های شهرستانی هلال احمر از طریق انتخابات، افزود: هر جا هلال احمر شعبه دارد اعضای بالای ۱۸ سال آن شعبه می توانند در انتخابات شرکت کنند.

مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی تصریح کرد: با ایجاد سامانه در سازمان هلال احمر تمام اعضا در این سامانه ثبت شده اند و حق رای دارند.

وی تعداد داوطلبان فعال را کمتر از میزان ثبت شده عنوان کرد و بیان داشت: اسامی بیش از ۱۱ هزار نفر در این سامانه ثبت شده است ولی عضو فعالین واقعی کمتر از ۱۰ هزار نفر می باشد.

کنعانی از افتتاح شعبه تبریز هلال احمر خبر داد و افزود: همه شهرستان های استان دارای شعبه مستقل هلال احمر بوده و فقط تبریز فاقد شعبه مستقل بود که روزهای گذشته شعبه تبریز در شهرک امام (ره) کارخود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت و درمان سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی جزو بهترین های کشور می باشد که بر همین اساس در امداد رسانی های بین المللی از مختصصان آذربایجان شرقی استفاده می شود.

مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی با بیان اینکه امدادهای جاده‌ای و هوایی این سازمان به صورت مداوم فعال می باشد افزود: علاوه بر این امداد رسانی ها یک پایگاه دریایی در تسوج مستقر می باشد که با توجه افزایش آب دریاچه ارومیه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

وی از انتظار بی‌مورد برخی مسئولین از این سازمان انتقاد کرد و توضیح داد: کار خارج از مسئولیت تبعات منفی را در پی دارد که از جمله آنها می توان به پایگاه های بین جاده ای اشاره کرد که هدف اصلی‌شان آماده نگه داشتن نیروها می باشد ولی برخی افراد احساس می کنند کار هلال احمر حضور در تصادفات جاده ای است.

کنعانی در همین راستا ادامه داد: وظیفه اصلی امداد جاده ای بر عهده اورژانس ۱۱۵ است و ما نیروهای کمکی هستیم که در صورت کمبود نیرو باید اقدام کنیم زیرا نیروهای ما پزشک و پرستار نبوده و حق تزریق ندارند.

وی احداث مراکز امدادی را وظیفه احداث کنندگان جاده ها دانست و اظهار داشت: طبق آیین نامه ایجاد راه هر ارگانی بخواهد جاده این احداث کند باید مراکز اورژانس، هلال احمر و راهداری را نیز فراهم کند.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در ۵ ماهه سال ۹۵ به ۱۶۸ تصادف و ۱۷۲ واژگونی خودرو و امداد رسانی کرده ایم که نشان می دهد این آمار افزایش یافته و عمدتا به دلیل خواب آلودگی بوده است.

وی با اشاره به سیل و آبگرفتگی های اخیر در استان گفت: به غیر از چند منطقه نمی توان به مابقی قسمت هایی که حادثه اتفاق افتاده اسم سیل گذاشت و تنها آب گرفتی بود که بخشی از آن هم به دلیل بی احتیاطی و نبود زیر ساخت ها اتفاق افتاد.

کنعانی بیان کرد: اقدام اول ما در آب گرفتگی و سیل اخیر تأمین مکانی امن برای آسیب دیدگان بود که بعد از این اقدام جیره ۱۵ روزه را تقدیم خانواده ها کردیم.

وی تأسیس یک مرکز واحد برای امداد را از مسئولین خواستار شد و افزود: با تأسیس این مرکز در محلی همچون استانداری و اختصاص یک شماره سه رقمی مردم می توانند با زنگ زدن به آن شماره مشکل خود را اعلام کنند و از آن محل تقسیم وظایف صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: در حوزه داوطلبان کارخود را با شعار توانِ توانمندان در جهت نیاز نیازمندان آغاز کرده ایم که این افراد بازوان اصلی سازمان می باشند و در سال ۳۶۹۷ نفر داوطلب را جذب این سازمان کرده ایم.

وی از ایجاد مرکز آموزش بین المللی در جلفا خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این مرکز آموزشی در منطقه سعید آباد نیز مرکزتربیت سگ های تجسس را ایجاد خواهیم کرد که علاوه بر سگ های هلال احمر سگ های خانگی را نیز آموزش خواهیم داد.

کنعانی اظهار داشت: طرح ایجاد خانه های هلال با محوریت داوطلبان را در دستور کار خود قرار داده ایم و سعی مان بر این است که در هر شهرستان حداقل ۴ خانه هلال احمر روستایی را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: به همت یکی از جوانان هلال احمر اسنادی را پیدا کرده ایم که نشان می دهد سازمانی مشابه هلال احمر در گذشته در تبریز فعال بوده است که این اسناد و مدارک را یک مجموعه با عنوان گنجینه هلال احمر راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به ساخت اندام های مصنوعی در این سازمان گفت: در حوزه درمان و توانبخشی سازمان اندام های مصنوعی برای معلولان وهم برای تمام جانبازان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه داروخانه هلال احمر دیگر مثل سابق داروهای کم یاب ارائه نمی کند، افزود: در بحث داروها دیگر مثل سابق نیستیم و داروهای کمیاب ارائه نمی کنیم ولی با این وجود برخی از مردم انتظار دارند داروهای کمیاب را از هلال احمر تأمین کنند که بر همین اساس با دانشگاه علوم پزشکی جلساتی را برگزار کرده ایم.

وی آمادگی این سازمان را برای برپایی بیمارستان صحرایی اعلام کرد و اذعان داشت: ۵۰۰ متر مربع چادر بادی داریم که در عرض ۳ دقیقه می توان یک چادر ۵۸ متری را آماده کنیم.

کنعانی اظهار داشت: هر یک ریال درآمد به حساب غیرقابل برداشت شخصی این سازمان ریخته می شود و طبق قانون این پول برداشت می شود.

وی در پایان گفت: خوشحالم که بدون انتخاب سیاسی بر روی کار امده ام و در این مسیر هیچ ارگان سیاسی و حتی یک نماینده هم به من کمک نکرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.