کد خبر : 11242
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آگوست 2014 - 20:57

نامه سرگشاده دانش آموز سیسی به نماینده شهرستان شبستر

نامه سرگشاده دانش آموز سیسی به نماینده شهرستان شبستر

اين درد نامه را به نمايندگي از دوستان و هم كلاسي هايم مي نويسم مطالبي كه در پي خواهد آمد فقط حرفهاي من نيست حرفها ودرد دلهاي دختران هم سن وسال وهم كلاسيهايم است كه اميد وآرزوهايي براي پيشرفت وآباداني كشور دارند.

شبسترنیوز: با توجه به حذف رشته تجربی در سال تحصیلی پیش رو در آموزشگاه دخترانه  بیاضیان سیس و عدم ثبت نام دانش آموزان یکی از دانش آموزان رشته تجربی این مدرسه ، نامه ای سرگشاده به نماینده مردم شهرستان شبستر نوشته است که در زیر می بینید:

بسمه تعالي
نامه سرگشادهنماينده محترم وخدوم شهرستان شبستر در مجلس شوراي اسلامي
جناب آقاي دكتر عليلو

با سلام
اين درد نامه را به نمايندگي از دوستان و هم كلاسي هايم مي نويسم مطالبي كه در پي خواهد آمد فقط حرفهاي من نيست حرفها ودرد دلهاي دختران هم سن وسال وهم كلاسيهايم است كه اميد وآرزوهايي براي پيشرفت وآباداني كشور دارند.
با اين اميد كم سو كه شايد اين نوشته خوانده شود وبا اين آرزو كه لااقل شرايطي برايمان فراهم شود تا كمتر صدمه ببينيم برايتان مي نويسم .
الف ) با نگاهي به تاريخ ديرينه شهر سيس بوجود مكتبخانه ها و افتتاح مدرسه به سبك جديد در سال 1317 وتربيت فرزنداني غيور برخورد مي كنيم. پـدران و خـــيرين مدرسه ساز چندين مدرسه براي تربيت و اعتلاي فرهنگ ايران اسلامي به آموزش و پرورش اهداء كرده واز هيچ كمكي دريغ ننموده اند تا من و همسالانم در مضيقه نباشيم وبدون هيچ دغدغه اي در خدمت به مملكت خود كوشا وبه پيشرفت آن تلاش كنيم .
اما اين از عجائب روزگار است !؟ اكنون پس از گذشت 34 سال از عمر انقلاب بجاي توسعه وافزايش كيفيت مدارس ناقوس تعطيلي كلاس درس را مي نوازند و اميد ها را تبديل به نااميدي مي كنند و زمينه هاي تربيتي و خانوادگي و اقتصادي مختلف را ناديده مي گيرند و اين براي ما درد آور است . و ناراحت كننده تر ودرد آورتر زماني است كه دوستانم ترك تحصيل كنند و به جامعه بي سوادي افزوده شود .
ب) رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران امسال را سال اقتصاد وفرهنگ ناميده اند وچه زيبا بر نقاط ضعف دست گذاشته اند . بزرگترين رؤيا هاي من و همسالانم رفتن به مدرسه وتحصيل وكسب علم و معرفت و در نهايت خدمت به وطن مي باشد ، آيا بر چيدن كلاس درس وايجاد شرايط سخت ودر نتيجه محروم نمودن من و امسال من از ادامه تحصيل از مصاديق حل مشكلات فرهنگي و لبيك به فرمان رهبر معظم انقلاب است .

آقاي دكتر! يقين مي دانم پشت سر بيشتر تصميم گيريها وكارها ، منطق وفكري وجود ندارد خيلي از كارها وتصميم گيريها به آزمون وخطا واگذار شده و مشورت كه از مهمترين توصيه هاي آموزه هاي ديني ماست جايي در تصميم گيري ندارد.

ج) جناب آقاي دكتر! هنوز داغ از دست دادن دانش آموزان كشته و پرپر شده در حادثه تصادف ميني بوس حامل دانش آموزان مدرسه از سيس به شبستر از سينه ها زدوده نشده و دانش آموزان معلول و مجروح آن حادثه درد ناك در بين ما زنـدگي
مي كنند .
خواسته ما يك مــدرسه وكلاس خاص ( غير انتفاعي – انتفاعي وتيز هوشان ….) نيست وحرف ما غير منطقي به نظر نمي آيد ، يك رؤياي عادي ويك آرزو وكلاس معمولي است .ما ديگر نمي خواهيم شاهد حوادث دردناك و جانسوز باشيم .
در راستاي ايجاد عدالت وتوزيع عادلانه ، عقل ومنطق حكم مي كند امكانات در شهرها و روستاها و مناطق محروم عادلانه باشد ، ودر غير اين صورت متوجه افزايش هزينه ها و در نتيجه مهاجرت – ترك تحصيل – كم سوادي خواهيم بود .

د)آقاي دكتر! انتظار من و همكلاسان و دوستانم اين است كه وزير محترم آموزش وپرورش و مسئولين خدوم به درد دلهاي ما گوش كنند و با بي توجهي باعث از بين رفتن فرصتها و هدر رفتن اســتعدادها نشوند ، از هزينه ها نترسند. اگر دولت و آموزش وپرورش امكانات ندارد وناتواني و عجز خود را از تامين هزينه مدرسه اعلام مي دارد وتنها راه چاره را در ترك تحصيل و يا تحمـيل هزينه هاي هنگفت به خانواده هاي كم درآمد وتلاش گر ميداند. مطمئن هستم فرزندان صالح وخيرين شهر قهرمان پرور سيس هنوز زنده وآماده فداكاري مي باشند ونخواهند گذاشت دانش آموزان از ادامه تحصيل محروم گردند .
آقاي نماينده ! بي توجهي از هيچ مسئولي پذيرفتني نيست. من و همسالانم در پي اعتلاي فرهنگ و پيشرفت وترقي كشور هستيم و ايجاد بستر مناسب جهت توسعه وتحول در كشور با مسئولين امر مي باشد. اميد است در جهت رفع مشكلات دانش آموزان محروم وكم در آمد اين شهر گام هاي موثري برداشته شود اين فقط مشكل 15 نفر دانش آموز نيست بلكه نگراني و دغدغه تمام اهالي سيس و خانواده هاي دانش آموزان راهنمائي و ابتدائي مي باشد .

باتشكروارادت خاص:
دانش آموز كلاس سوم دبيرستان علوم تجربي
م-ن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

م.ن دوشنبه , 11 آگوست 2014 - 22:44

امیدواریم واقعا رسیدگی صورت بگیره و مسوولین به فکر بچه های سیس هم باشند

ع.ب سه‌شنبه , 12 آگوست 2014 - 0:27

ن وَ القَلَمِ وَ مَا يَسطُرُونَ
«بنام قلم و آنچه می نویسد»
شهرستان شبستر به مهد فرهنگ آذربایجان مشهور است و این به خاطر وجود مردم فرهنگ دوست و روشنفکر شهرستان و علاقه آنها به علم و ادب است. در زماني از تاريخ که در اکثر شهرهاي ايران از مدرسه خبري نبود و جهل و بيسوادي همه جا را فرا گرفته بود، شخص فرهنگدوستي بنام حاج اسداله معرفت از تجار نيکوکار خامنه با مشاهده مدارس به سبک و اصول جديد در روسيه از يک سو و غوطه ور شدن ميليونها ايراني در درياي جهل و بيسوادي کمر همّت بسته و يک تنه با ديو جهل و بيسوادي به مبارزه برخاست تا اينکه در سال 1275 هجري شمسي مطابق با 1896 ميلادي دومين مدرسه نوين ايران و اوّلين مدرسه مجاني معرفت را در زادگاهش شهر خامنه تأسيس و سومين مدرسه معرفت را در پطروسكه كشور روسيه براي تعليم هموطنان خويش تأسيس نمود. با وجود سابقه درخشان شهرستان در عرصه علم و دانش، فکر نکنم حالا وقت آن رسیده باشد که در قرن 21 در شهر سیس مسئولین شهرستان به دنبال تعطیلی آموزشگاه بیاضیان شهر سیس باشند.
با پیشرفت علم و فناوری، همه کشورها به دنبال ریشه کن کردن بیسوادی هستند، امروزه هدف اصلی برنامه ریزان توزیع عادلانه و متوازن امکانات از جمله امکانات آموزشی است و سعی در از بین بردن انزوای جغرافیایی هستند، اما متأسفانه در این ناحیه شهری (شهر سیس)از کشور شاهد ریشه کن کردن باسوادی هستیم!.
آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند ……. آیا بُود که گوشه چشمی به ما کنند.
با تشکر از این دانش آموز فعال و جویای علم که به فکر همشهریان خود بوده و به یکی از دغدغه های مردم شهر سیس اشاره کرده است، امیدوارم حرف دل این دانش آموز به گوش مسئولین شهرستان و استان برسد و با اتخاذ تصمیمات صحیح دل مردم شهر سیس را شاد کنند.

شبسترنیوز سه‌شنبه , 12 آگوست 2014 - 2:56

با سلام و تشکر دوست عزیز قرار نیست آموزشگاه بیاضیان تعطیل شود بلکه به خاطر به حد نصاب نرسیدن دانش آموزان رشته تجربی رو برمیدارن

بهروز ثنایی سیس سه‌شنبه , 12 آگوست 2014 - 7:46

با سلام
ضمن تشکر از شما در انعکاس مطلب وهمچنین این دانش آموز فعال وعلاقمند به تحصیل
من بر خود وظیفه می دانم از کلیه مسئولین شهر که برای حل این مشکل تلاش می کنند علی الخصوص جناب آقای نشری تشکر کنم وامیدوارم با نظر لطف وعنایات ویژه مسئولین محترم آموزش وپرورش ،نماینده محترم وفرماندار پرتلاش این مشکل هم حل شود ودانش آموزان گرامی بتوانند بدون تحمل خطرات ناشی از مسافرت درس خودشان را ادامه دهند

حسن سه‌شنبه , 12 آگوست 2014 - 8:13

باسلام
با تقدیر وتشکر از دانش اموز سیسی که یکی از مشکلات ونگرانیهاای همشهریان رادرج نموده وبه فکر آینده شهرش می باشد وافتخار سیس است که چنین فرزندان فعال و آینده نگر داردبرچیدن رشته تحربی یعنی تعطیلی کلاس درس تحربی .وتعطیلی علم و=ترک تحصیلی .خود مسولین نمی گذارند نفرات به حد نصاب برسد چرا اعلام نمکنند دانش آموزان روستاهای اطراف سیس باید در سیس ثبت نام کنندوهمه باید حهت تحصیل به شبسر بروند چرا هزینه ها را جندین برابرمیکنند
17نفر دانش آموز دریک کلاس کافی برای به حد نصاب رسیدن نیست .مگر قانون حدنصاب تشکیل یک کلاس را جند نفر اعلام کرده است .آیا تعدادکشته شدگان ومحروحین تصادف ماشین حامل دانش آموزان به شبستر کافی نیست؟چرا مسولین به عواقب تصمیماتشان متوحه نیستند.من به نوبه خود مراتب تشکر خود را از این خواهر دانش آموز اعلام وافتخار میکنم چنین همشهری درد آشنا وبا شحاعی دارم.ح ا

بهروز فتح الهی سیس سه‌شنبه , 12 آگوست 2014 - 10:58

با سلام .
انشاء ا… و با امید به اینکه با شناخت و اطلاعی که اینجانب از نماینده محترم شهرستان شبستر دارم . ایشان پیگیر قضیه خواهند بود . و از دانش آموز محترم تشکر میشود که اینچنین مشکلات جدی را انعکاس مینمایند.- به امید حق

جعفری سه‌شنبه , 12 آگوست 2014 - 12:02

با سلام
دست مریزاد. گوش شنوائی میخواهد چشم بینا

پ حعفری سیس سه‌شنبه , 12 آگوست 2014 - 13:02

سلام
سیسیان این شهر سیس است تاجتان
آفرین بر غیرت و افکارتان
کی شود تعطیل درس و مدرسه!؟
باز با مهر و محبت خوانتان
با تشکر از دانش آموز درد اشنا
سیسی مقیم تبریز

م.ق سه‌شنبه , 12 آگوست 2014 - 13:19

با تشکر ازشبستر نیوز در انعکاس خبری.
اگه نماینده محترم دراین مورد ،رسیدگی نکنند دیگه باید بساط عدل و انتقاد را بر چید.والبته ایشون هم مطمئنا رسیدگی خواهند کرد

ا.ر سه‌شنبه , 12 آگوست 2014 - 19:58

مشکل اینجاست که هروقت صحبت از آ-پ درکشورما میشه بودجه کم میاریم و بایدهزینه ها رو کم کنیم و درست برعکس کشورهای پیشرفته . درصورتی که اگه کمی فکرکنیم می بینیم که اگه یه خورده از این ریختو پاشهایی رو که بی جهت راه می اندازیم یا این رانت خواری هایی که صورت میگیره کم بشه خیلی از بودجه این سازمان تامین میشه.مثلا خود …. چقدراز پولی که خیرین برای ساختن مدرسه یا تامین امکانات به این سازمان را به او می دهند واقعا دراین راه خرج می کند.

معصومه چهارشنبه , 13 آگوست 2014 - 12:03

بنام خدا
سوگند به قلم
مسولین محترم ان شاء الله رسیدگی شود. خداوند علیم در قرآن به علم سفارش نموده و تحصیل حق همه طالبان علم می باشد. الان زمان گسترش علم در همه مکانها است ما اهالی سیس چرا در مسیر علم در بن بست واقع بشیم .چه بسیار تحصیل کرده هایی از این دیار برخاسته و در کشور عزیز ایران خدمت مینمایند. به هیچ دلیلی نباید جلوی علم را گرفت این مشکل هم راه حل دارد با سعه صدر مسولین محترم حتی با اندک دانش آموز.

محمد توحيدي سيس پنج‌شنبه , 14 آگوست 2014 - 8:12

باسلام و عرض ادب و احترام- ضمن تشكر از اين دانش آموز عزيز و فهيم از شبستر نيوز نيز به جهت اطلاع رساني تقدير و تشكر مي كنم.در ضمن به اطلاع همشهريان عزيز مي رساند بنده و دوستان عزيزم در شهرداري و شوراي اسلامي شهر نيز پيگير موضوع هستيم و مراجعات متعددي نيز به آموزش و پرورش داشته ايم و تا دريافت نتيجه پيگير موضوع خواهيم بود.اميد است والدين عزيز دانش آموزان نيز در اين مسير همچون قبل همراه ما باشند.”انشا الله”

سیسی جمعه , 15 آگوست 2014 - 14:56

سلام…افرین به این بچه های خوب وفعال…
راستی اگر دقت کرده باشید درباره سیس در ویکی پدیا اطلاعات غلطی موجود میباشد.کاش یک نفر بخاطر شهرش این خدمت را بکند و برود این اطلاعات را ویرایش کند…در انجا سیس ب عنوان روستا قلمداد شده واطلاعاتش ب روز نیست. مثلا در دانشگاه بچه های سایر شهرها از ما راجب سیس میپرسند ک کجاست؟ماهم توضیح میدهیم. بعد ک میروند در ویکی پدیا میخوانند ب ما میگویند:نخیرر سیس روستااست!! وجمعیتش کم است و…این است و ان است…
لطفا رسیدگی بشه.واقعا ممنون میشویم.

م.ق یکشنبه , 17 آگوست 2014 - 15:18

دقیقا یادم نیست دوم یا سوم دبیرستان نظام قدیم بودیم که در نیمه های سال دبیر ادبیات مارو برداشتند و به جاش یه معلم تازه درس تموم کرده رو به جاش فرستادند. ما همگی کلاس جمع شدیم رفتیم به آموزش و پرورش شهرستان(شبستر) .جالب است بدونین به مشکل ما رسیدگی نشد که هیچ به ما تهمت اغتشاش و بی نظمی در مدرسه را هم دادند و ما را به اخراج از مدرسه تهدید کردند. شاید بگین دلیل برداشتن دبیر چی بود؟ چون ایشون دبیری خبره و با تجربه بودند و برای ما و سایر دانش آموزان بسیار مفید و عالی بودند…………
واین است وضعیت مدارس شهر سیس از آن زمان تا این زمان.