کد خبر : 112416
تاریخ انتشار : جمعه 26 آگوست 2016 - 12:00

تاثیر مخرب‌تر استرس بر قلب زنان جوان

تاثیر مخرب‌تر استرس بر قلب زنان جوان

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد استرس بر قلب زنان جوان مبتلا به بیماری‌های قلبی تاثیر مخرب‌تری دارد.

به گزارش شبستر خبر، ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، در این بررسی آمده است، تاثیر مخرب استرس بر قلب زنان جوان مبتلا به بیماری‌های قلبی چهار برابر بیشتر است.

گروهی از محققان آمریکایی در بررسی انجام گرفته روی ۷۰۰ زن و مرد مبتلا به بیماری قلبی دریافتند در زنان ۵۰ سال یا کمتر استرس باعث می‌شود کاهش جریان خون به قلب در آنان نزدیک به چهار برابر افزایش پیدا کند.

محققان آمریکایی همچنین با بیان اینکه کاهش جریان خون می‌تواند موجب بروز حمله قلبی شود، اظهار داشتند: این تاثیر در زنان بالاتر از ۵۰ سال یا مردان مشاهده نمی‌شود.

دکتر «ویولا واکارینو» محقق ارشد این مطالعه، گفت: زنان جوان‌تر نسبت به مردان و زنان مسن‌تر در برابر تاثیر استرس‌ وارد شده به قلب آسیب‌پذیرتر هستند.

کارشناسان از مدت‌ها قبل در مطالعات خود دریافته بودند پس از حمله قلبی زنان بیش از مردان دچار آسیب می‌شوند اما به طور کامل علت آن مشخص نشده بود. اکنون ممکن است نتایج این مطالعه این ارتباط را بهتر توضیح دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان استرس می‌تواند فاکتور کاملا مهمی در زنان مبتلا به بیماری‌های قلبی باشد هر چند فاکتورهای دیگر همچون شدت بیماری قلبی نیز نقش دارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.