کد خبر : 112162
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 آگوست 2016 - 11:09

قاچاق کالا از ‌‌مناطق آزاد و برخی ‌گمرکات ‌جلوی رشد اقتصادی را گرفته/‌افزایش ۳۰ درصدی مالیات ‌نگران‌کننده است‌

قاچاق کالا از ‌‌مناطق آزاد و برخی ‌گمرکات ‌جلوی رشد اقتصادی را گرفته/‌افزایش ۳۰ درصدی مالیات ‌نگران‌کننده است‌

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به معضل قاچاق از مبادی مناطق آزاد یا گمرکات رسمی گفت: یکی از موانع رشد اقتصادی و رونق تولید، واردات بی‌رویه و کالای قاچاق است که اگر دولت در این زمینه فعال شود، تولیدات رونق یافته و از رکود خارج می‌شوند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی که در بیت امام‌جمعه تبریز برگزار شد، با تبریک هفته دولت، گزارش وزیر اقتصاد از وضعیت فعلی کشور را امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: وزارت اقتصاد در لبه تیز موضوع اشتغال، اقتصاد و… قرار دارد و امیدواریم شاهد شکوفایی اقتصاد با اجرای شدن اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی با اشاره به نامه وزیر اقتصاد به رئیس‌جمهور در زمینه رکود و هشدار نسبت به بحران، افزود: صحبت‌های امروز شما آن نگرانی‌ها را برطرف می‌کند و امیدواریم به خط ایده آل برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان، با اشاره به معضل قاچاق از مبادی مناطق آزاد یا گمرکات رسمی گفت: یکی از موانع رشد اقتصادی و رونق تولید، واردات بی‌رویه و کالای قاچاق است که اگر دولت در این زمینه فعال شود، تولیدات رونق یافته و از رکود خارج می‌شوند.

امام‌جمعه تبریز، با بیان اینکه بازار پر از جنس قاچاق کالاهایی است که مشابه داخلی دارد، ابراز داشت: مبارزه با قاچاق و کاهش واردات بی‌رویه کار سختی نیست، می‌شود با مراقبت‌ها و سختگیری‌ها منشأ آن را خشکاند و امیدوارم تا پایان سال به نتایج ملموس برسیم.

آیت‌الله شبستری بابیان اینکه لایحه‌ای مطرح است که ۳۰ درصد به مالیات افزوده شود که این نگران‌کننده است، تصریح کرد: این قانون با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد به تجدیدنظر نیاز دارد.

وی افزود: تولیدکنندگان و افراد اگر ببینند این مقدار مالیات افزایش می‌یابد، از تولید دلسرد می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه پرداخت مالیات، مثل خمس و زکات واجب شرعی است، اظهار داشت: با وجود واجب بودن نباید در حق مردم اجحاف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.