کد خبر : 11174
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آگوست 2014 - 14:34

هیچ مسئولی حق تهدید یا شکایت از رسانه‌ها به بهانه انتقاد را ندارد

هیچ مسئولی حق تهدید یا شکایت از رسانه‌ها به بهانه انتقاد را ندارد

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: انتقاد رسانه‌ها از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان باید به صورت منطقی و معقول پاسخ داده شود و هیچ مسوولی حق تهدید یا شکایت از رسانه‌ها به بهانه انتقاد را ندارد.

175دکتر اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز، ضمن تبریک این روز به خبرنگاران استان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، اظهار داشت: با تمام توان برای تسهیل امور خبرنگاران آماده‌ایم.

وی، رعایت انصاف در انعکاس اخبار را مهم‌ترین خواسته خود از خبرنگاران عنوان کرد و گفت: خبرنگار باید مانند آینه واقعیت‌ها را همان‌طور که هستند منعکس کند، چرا که دخل و تصرف و اعمال سلایق شخصی در واقعیت‌ها به دور از انصاف است.

جبارزاده همچنین از خبرنگاران خواست در مواردی که اخباری را از منبع دیگری نقل قول می‌کنند نسبت به صحت و سقم آنها اطمینان حاصل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی به ویژه مطبوعات و رسانه‌ها در دولت دکتر روحانی، اظهار داشت: خطوط قرمز این دولت عبارت است از انقلاب، امام و رهبری، دفاع مقدس و شهدا و غیر از این هر خط قرمز جدیدی در هر حوزه‌ای تعریف شود ساختگی است و منتسب به دولت و نظام نیست.

وی تاکید کرد: اگر مسایل خاصی در حوزه اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد باید از طریق مراجع ذیل ربط از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات و رسانه‌ها اعلام شود و اگر این کار توسط دستگاه‌های غیرمسئول صورت گیرد حتما آن را پیگیری خواهیم کرد.

جبارزاده تصریح کرد: هیچ روزنامه یا رسانه‌ ای ملزم به رعایت دستور هیچ سازمان و مسئولی در مورد محتویات خود نیست.

وی با اشاره به طرح مشکلات خبرنگاران در این مراسم، گفت: شرط اصلی حل این مشکلات، پیگیری است و اگر این پیگیری از سوی تشکل‌های مطبوعاتی انجام نشود کارها به نتیجه نمی‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع شکایت مسوولان از رسانه‌ها، با بیان این که انتقاد رسانه‌ها باید به صورت معقول و منطقی پاسخ داده شود نه با تهدید و شکایت، افزود: از زمان حضور بنده در مسوولیت استانداری چنین موردی وجود نداشته و همان‌طور که قبلا تاکید کرده‌ام هیچ مدیری حق تهدید هیچ خبرنگار یا نشریه‌ای را ندارد.

وی گفت: اگر مواردی از تهدید یا توهین مسوولان به خبرنگاران وجود داشته باشد قطعا با عاملان آن برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم فضای ناامنی و اهانت به اهل قلم و مطبوعات در استان ایجاد شود.

جبارزاده با بیان این که ارتقای وضعیت معیشتی خبرنگاران دغدغه ما نیز هست، افزود: البته امکان این که تشکل‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای به دولت وابسته شوند وجود ندارد، چرا که دولت با مشکلات عدیده در تامین منابع مالی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با وجود حکم برنامه پنجم توسعه نه تنها بدنه دولت کوچک نشد بلکه شاهد استخدام‌های بی‌رویه و چند برابر شدن حجم دولت بودیم و امروز تامین حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی و پرداخت یارانه نقدی از دغدغه‌های اصلی دولت است که بخش قابل توجهی از بودجه کشور را به خود اختصاص داده است.

جبارزاده در عین حال تاکید کرد: البته ما با وجود این مشکلات، حمایت از تشکل‌های غیردولتی از جمله مطبوعات و رسانه‌ها را وظیفه خود می‌دانیم و با تمام توان آماده کمک به حل مشکلات آنها با ساز و کار تعریف شده هستیم و مطمئنا اگر مطبوعات تقویت شوند خبرنگاران نیز تقویت خواهند شد.

وی تاکید کرد: مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان بازوان توانمند مدیریت اجرایی استان می‌توانند نقش موثری در روند توسعه استان ایفا کنند.

جبارزاده همچنین با اشاره به مشکل مسکن خبرنگاران استان، گفت: استانداری با تمام توان برای تسهیل امور خبرنگاران آماده است و ان‌شاءالله با کمک شورای شهر، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از خبرنگاران استان به صورت نمادین تجلیل و قدردانی شد.

 

منبع : سایت استانداری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.