کد خبر : 111532
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آگوست 2016 - 12:21

دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان کشور در سیستان و بلوچستان

دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان کشور در سیستان و بلوچستان

وزیر کشور از دستگیری فردی خبر داد که بیش از ۸۰۰ تن انواع مواد مخدر را در سال‌های اخیر قاچاق کرده و با ۱۴ باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در ارتباط بوده است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست کمیته مقابله ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به دستور کار این جلسه اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبری در خصوص اولویت داشتن موضوع مبارزه با مواد مخدر، ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی را انجام داد و در جلسه امروز مسئولان استانی و انتظامی ۳ استان اولویت‌دار جنوب و جنوب شرق کشور و ۲ استان همجوار آنها که بیش از ۶۰ درصد موادمخدر مکشوفه از این استان‌ها به دست آمده است حضور داشتند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه در جلسه امروز استانداران، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، مرزبانی و همچنین دادستان‌های این ۵ استان حضور داشتند افزود: در جلسه صبح امروز برنامه‌های فوق‌العاده‌ای که برای این استان‌ها در نظر گرفته شده است، مرور شد و تاکید گردید تا اقدامات مقابله‌ای در این استان‌ها با سرعت عمل بالاتری انجام شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی کشفیات موادمخدر در ۵ ماهه نخست امسال گفت: این افزایش کشفیات نشانه افزایش عملکرد دستگاه‌های مسئول و امر مقابله با موادمخدر است و خوشبختانه در کشفیات به دست آمده از رانت‌های موادمخدر در سال جاری، نیروهای مقابله‌ای موفق شدند تا علاوه بر دستگیری صاحبان محموله‌های قاچاق مواد مخدر، سرکرده این باندها را نیز شناسایی و دستگیر کنند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص اقدامات نیروهای مقابله‌ای در برخورد با باندهای قاچاق مواد مخدر گفت: اخیرا فردی در سیستان و بلوچستان دستگیر شد که می‌توان آن را یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر معرفی کرد که این فرد پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و دستگیری، به قاچاق بیش از ۸۰۰ تن انواع موادمخدر اعتراف کرده است.

وزیر کشور ادامه داد: فرد دستگیر شده با ۱۴ شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در ارتباط بوده و پرونده وی همچنان در دست بررسی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جمع‌آوری معتادان پایتخت نیز گفت: با توجه به ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ نفری نگهداری معتادان خیابانی در تهران تمامی دستگاه‌های مسئول موظف شدند تا روزانه حداقل ۵۰۰ معتاد متجاهر و خیابانی را از معابر پایتخت جمع‌آوری کنند که طبق آخرین آمار ارائه شده در جلسه امروز روزانه حدود ۷۰۰ معتاد از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده که در صورت تامین منابع مالی و اجازه دادستانی در نظر داریم مدت‌زمان بیشتری را برای درمان این افراد در نظر گرفته و زمان بیشتری را از آنها نگهداری کنیم.

رحمانی فضلی در پایان در خصوص اجرای طرح کاهش آلایندگی موسوم به LEZ خااطرنشان کرد: روز گذشته آخرین جلسه در خصوص این طرح برگزار شد و پلیس ملزم به اجرای آن خواهد بود. به گفته علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان‌وبلوچستان این قاچاقچی بزرگ مواد مخدر بیش از ۲۰ سال در امر قاچاق مواد مخدر از کشورهای افغانستان و پاکستان فعالیت داشته و پس از حدود ۳ سال کار اطلاعاتی نیروی انتظامی، شناسایی و دستگیر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.